» » » Pembongkaran BANGGOL DONAS FASA 1...

ISU Semasa dalam Terengganu berkisar pada PASMA,  Hakisan Pantai, Lebuh Raya Pantai Timur 2 dan Adun PKR Bandar yang tidak melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang Wakil kepada RAKYAT.

Dalam Penulis duk belek-belek blog-blog malam tadi penulis ada perhatikan satu ISU pasal Jalan yang sedang tertangguh sejak 7 tahun yang lalu akibat kedegilan beberapa orang di Jajaran jalan yang digeset untuk Jalan perhubungan antara Bandar Kuala Terengganu dengan susur keluar Lebuh Raya Pantai Timur.


Projek jajaran jalan ini bermula pada 2008 dan dijangka siap pada tahun 2012 yang lalu. Mengikut jajaran jalan ini sebanyak puluhan buah rumah yang terlibat dengan pembinaan jalan ini dan 22 buah darinya adalah dikampung Banggol Donas, Manir Kuala Nerus.

Dalam 22 buah rumah tersebut hanya 5 buah sahaja yang tidak mahu berpindah kerana pada mereka Kampung Melayu Banggol Donas akan Lenyak di muka BUMI ini!!! (Dalam Terengganu, Banggol Donas sahaja Kampung Melayu, Kampung Lain Cina dan India gamoknya).hahaha......

Kerajaan membina jalan ini kerana mengelakkan kesesakan yang berlaku di Bandar Kuala Terengganu dan  jalan penghubung Lebuhraya Pantai Timur 2 dari Gemuruh ke Kuala Terengganu dengan pembinaan jalan jajarnya Kg Jeram ke Kg Bukit Guntong sepanjang 7.6 KM, termasuk 2 kilometer naik taraf Jalan Persekutuan FT03. Fasa 1 dari Kg.Banggol Binjai ke Jeram Tokkong sejauh 2 kilometer. Fasa 2 dari Kg. Jeram ke Kg. Banggol Tuan Muda sejauh 3.6 kilometer. Kedua-dua fasa dihubungkan dengan sebuah jambatan Sungai Nerus sepanjang 200 meter.

Jalan tersebut akan menghubunggkan dengan jambatan baru yang digesetkan oleh kerajaan negeri bagi jalan Losong melalui Bukit Datu sehingga persimpangan Semarak di Bukit Tunggal.

BERBALIK kepada Kampung Banggol Donas, setelah penulis turun padang membuat tinjauan terhadap ISU tersebut ini dia jawapan yang perlu anda semua tahu....

Dalam 22 keluarga tersebut hanya 5 keluarga yang tidak mahu menerima PAMPASAN dari kerajaan negeri antaranya Haji Salleh Embong (Mantan AJK Umno Kuala Nerus), Rusni Hassan, Bekas Ketua Puteri Kampung(Anak Jati Negeri Sembilan), Abang Ipar Rusni(Driver SUK Terengganu), Rumah tidak berpenghuni Mantan Ketua Pemuda PAS dan Ayahnya. Keseluruhan 5 buah yang belum terima.

Untuk pengetahuan semua, rumah mantan ketua pemuda PAs itu sudah lama berpindah ke Gong Badak sebelum projek jalan ini dimulakan tahu 2008 dahulu. Disitu hanya rumah kosong sahaja?


BerBALIK kepada Haji Salleh Embong !!!! Beliau dahulunya membuka sebuah perniagan dan membuka sebuah kilang MEE untuk pasaran pantai timur dan dalam MALAYSIA.

Setelah perniagaannya GAGAL sebelum 2008 itu beliau telah di ISTIHAR kan MUFLIS oleh BANK NEGARA dan memiliki HUTANG sebanyak RM 2,000,000 Juta.

Oleh kerana MUFLIS Haji Salleh tidak menerima PAMPASAN dari kerajaan kerana tanah tersebut diatas namaNYA dan jika beliau terima PAMPASAN tersebut DUIT itu TIDAK akan diRASAInya.. kah...kah..kah..

KALAU ANDA SEMUA TIDAK PERCAYA.... ANDA BOLEH TANYA HAJI SALLEH sendiri sama ada beliau MUFLIS atau TIDAK..... woooooowwww.....

RUSNI yang BODOW.... menerima bulat-bulat HASUTAN Haji Salleh yang tidak mahu berpindah dari kawasan tersebut dan sementara itu 17 keluarga yang lain telah lama berpindah dan perolehi PAMPASAN dan juga LOT tanah yang diberikan KERAJAAN TERENGGANU. (Cerita ini tidakan akan dimainkan MEDIA dan PEMIMPIN PAS).

PAS dengan rakusnya memainkan ISU ini untuk mengaburi mata rakyat Terengganu yang mana telah menabur FITNAH kepada Kerajaan dan juga  UMNo / BN keseluruhannya.

Dan ISU ini menampakkan UMNO / BN ZALIM serta KEJAM kerana merampas TANAH RAKYAT terutamanya Orang-Orang MELAYU !!!!

PEMBONGKARAN INI AKAN BERSAMBUNG LAGI.... NANTIKAN ..................

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply