» » Mat Said balun kerajaan terengganu??


Dalam sidang DUN Terengganu yang sedang berlangsung, pihak pembangkang tidak melepaskan peluang untuk memanipulasikan beberapa kenyataan Mantan Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Ahmad Said.

Pada sidang DUN tersebut Ahmad Said telah memberi beberapa pandangan,pendapatnya dari seorang abang kepada seoran adik yang memegang tapuk pimpinan yang sama sebelum ini.
Beliau juga telah memohon penjelasan beberapa perkara daripada Kerajaan Negeri dibawah pimpinan Yab Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman yang mana berkaitan dengan beberapa projek yang mana perlu kepada beberapa perrincian dan juga termasuk isu 1MDB yang agak kontroversi kebelakangan ini.

Dalam kenyataannya juga beliau turut berharap agar Kerajaan Terengganu melakukan yang terbaik demi rakyat di bawah kepimpinan Ahmad Razif selaku Menteri Besar Terengganu.

Ahmad Said juga mengucap tahniah kepada Ahmad Razif, sempena setahun menabur bakti menjadi Menteri Besar Terengganu dengan slogan yang terbaik “Kecil Bagi Kita, Besar Bagi Rakyat”.

Beliau menyatakan tegurannya hari ini(semalam) bukanlah untuk memperlihatkan UMNO lemah, tetapi mahu Kerajaan Terengganu agar lebih tegas di dalam mempertahankan hak negeri seperti minyak di Bertam dan hak konsesi lebuhraya.

Ahmad Razif ketika diminta mengulas kenyataan Adun Kijal tersebut, beliau mengambil sikap positif dengan teguran dan pandangan Ahmad Said dan beliau menganggap Ianya adalah satu teguran yang bermakna, .

Namun lain pula bagi pembangkang terutama Mohd Nor Hamzah, Adun Bukit Payong, beliau menjadikan isu ini sebagai modal politik murahan untuk melaga-lagakan kepimpinan negeri selepas Dewan sesi pagi selesai dan kenyataan itu telah dimuat naik kedalam facebook dan juga blog miliknya.

Kini sudah mula terdapat sebaran dakwaan liar yang di keluarkan oleh Adun Bukit Payong cuba mengelirukan dan memgambarkan teguran Ahmad Said sebagai meyerang kerajaan bagi mengelirukan rakyat dan menimbulkan salah faham.

Beliau menganggap teguran dan cadangan yang dibuat oleh mantan Menteri Besar itu sebagai sebagai satu penipuan dipihak kerajaan negeri.

Apakah sukar untuk membezakan ‘cadangan’ dan penipuan?
Related Pots

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply