» » » Lahad Datu: Pegawai tentera yang bodoh sombong.

Seorang pegawai TUDM dikesan memperlekehkan usaha PDRM di peringkat awal usaha membanteras penceroboh di Lahad Datu.
Beliau berkata kematian perajurit di Lahad Datu adalah sia-sia dan bodoh kerana polis tidak tahu bertempur.
Kita semua akui peranan sepatutnya diberi kepada tentera.
Tapi satu perkara yang perlu diingat tanggapan awal tidak seperti dijangkakan kerana setiap orang melakukan kesilapan.
Walau sebodoh manapun orang yang terkorban itu (pada anggapan pegawai TUDM itu) mereka tetap seorang perajurit yang telah berjuang sehingga titisan darah terakhir dan mereka wajar diiktiraf sebagai perwira negara.
Dan sebagai seorang pegawai tentera dia tidak sepatutnya menghina orang lain walaupun dia merasa dia hebat.
Jagalah perasaan orang yang terlibat. Anda tidak berdepan dalam situasi sepertimana yang dihadapi oleh mereka yang terkorban jadi jangan cakap kurang ajar. Tak payahla nak tunjuk pandai kerana ia menyerlahkan kebodohan anda.

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

4 comments:

  1. Salam Perjuangan.
    Mohon dipautkan blog tidak seberapa ini.

    Blog tuan telah dipautkan. Tq

    http://beliabangkit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam tuan...

    mohon pautkan link saya..

    http://1beliung.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. sapo kato sepatutnya peranan ini diberi pada tentera????????. Selagi negara belum menghadapi "PERANG", barisan hadapan adalah PDRM dan bukan ATM. Pegawai TUDM yang bodoh tu pernah berperang ke?. Tolong ceritakan sikit pengalamannya. Memang pegawai bodoh.

    ReplyDelete
  4. Saya rasa kadang-kadang PDRM ni patut mendapatkan nasihat dari ATM sblm bertempur dgn musuh gerila ni. Ini perang di hutan dan bukan di bandar. PDRM harus dilengkapkan dengan ilmu IMP ( Ilmu Medan Perang )sblm bertindak menghadapi puak pelampau / penceroboh ini. Mereka telah mahir berperang belasan tahun menentang tentera Filipina secara perang gerila. Saya tidak mahu membuat sebarang tanggapan negatif kepada mana-mana pihak, tapi sekadar memberikan komen berdasarkan pengalaman saya sebagai bekas pegawai tentera. Jika mereka bertempur secara gerila..tempurlah mereka secara gerila. Buat macam Yahudi...habis cerita. Bila mereka menceroboh secara kasar..then you tau apa yg patut kita lakukan, kn? Maklum.

    ReplyDelete