» » » Tahukah anda...!!!???


TAHUKAH KAMU - Patung Buddha Duduk Yang Terbesar Di Asia Tenggera Terletak Di Wat Machimmaran, Kampung Jubakar, Tumpat, Kelantan. Patung Bernilai Rm 4 Juta Yang Melambangkan Imej Buddha itu Dengan Ukuran Ketinggian 30 Meter, Panjang 47.5 Meter Dan Kawasan Dalamnya 22.25 Meter. Dirasmikan Oleh Ketua Sam
i Dunia dari bangkok Thailand, Somdet Phrak Sangkharat Pada 16 Sept 2001.

Patung Ini Dihadiahkan Oleh Kerajaan Pas Kelantan Oleh Menteri Besarnya Nik Aziz Kepada Minoriti Siam Di Tumpat Supaya Terus Mengundi Pas Dalam Pilihanraya (Menteram Siam). Pemimpin Juga Ulamak Kerajaan Pas Kelantan Telah Mengingkari Amaran Allah & Nasihat Nabi Muhammad Saw.

Dari Muaz r.a: Aku diwasiatkan oleh Rasulullah Saw: "Jangan mensyirikan Allah dengan seseuatu apa2 sekalipun". (HR Bukhari) Dan Allah Swt berfirman mafhumnya: "Demi Sesungguhnya! Jika Engkau (Dan Pengikut2 Mu) Mempersekutukan Allah (Mensyirikan Allah) Akan Terhapuslah Segala Amalan Mu, Dan Engkau Akan Tetap Menjadi Orang2 Yang Rugi." (Az-Zumar 39 : 65) 

-mediapjselatan.blogspot.com


About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply