» » Berebut jenazah kerana berlainan ideologi

Perbuatan pengikut PAS yang melampau kesan daripada amanat Haji Hadi masih nerlaku sehingga ke hari ini.

Peristiwa terbaru yang berlaku tiga hari lepas melibatkan perebutan jenazah seorang penyokong UMNO. Peristiwa berlaku apabila isteri arwah yang dipercayai dahulunya penyokong PAS namun sudah berkurang semangat Pasnya.

Masalah timbul apabila ada seorang yang dikenali dengan nama En. Majid yang memulakan isu apabila dia inginkan orang yang menguruskan jenazah namun ianya ditentang oleh anak-anak arwah yang rata-rata menyokong UMNO.

Untuk makluman juga En. Majid inilah yang menjadi orang kuat Pas di Kg. Pengkalan Berangan sehinggakan banyak bendera BN yang dipasang telah dibuang ke dalam semak.

Kenapa agaknya perkara seumpama ini masih berlaku? Dan kenapa kah orang-orang pas yang mengaku hebat berkenaan islam sanggup berlaku jahat dan zalim kepada orang lain yang tidak sependapat dengan mereka.

Inikah kaedah islam yang di ajar oleh Rasulullah atau adakah ini ajaran yang diajar oleh tok guru-tok guru Pas?

Dalam kes tadiengapa orang luar yang tiada hak cuba memcampuri urusan keluarga orang lain. Biarlah keluarga arwah sendiri yang selesaikan dan sebagai masyarakat kampung bantulah mana-mana yang patut dan jangana pula nak menjadi tuan... Wallahua'lam.

Gambar di bawah sekadar hiasan...

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply