» » Anak Terengganu TERBILANG....!!!


Keputusan SPM diketahui hari ini dan Anak Terengganu sekali lagi menunjukkan kehebatannya.

Adik Nur Zulaikha bt Ismail (17 tahun) pelajar Sekolah Menangah kebangsaan Agama Tok Jiring, Kuala Terengganu berjaya mendapat 11A+ dan dinobatkan sebagai pelajar terbaik kebangsaan. Walaupun bukan daripada keluarga berada adik Nur Zulaikha berjaya membuktikan pangkat dan harta kekayaan tidak menjanjikan kejayaan dalam pelajaran hanya berbekalkan usaha gigih, tawakal dan doa serta restu daripada kedua ibu dia mampu berjaya dalam akademik. Dia juga berhasrat untuk terus berusaha dan mengubah nasib keluarganya pada masa akan datang.

Empat pelajar lain dari SMKA Tok Jiring berjaya mendapat 11A+ dan menerima komputer riba yang disampaikan oleh YAB Dato' Seri Ahmad bin Said pagi tadi. unutk seluruh negeri Terengganu seramai 17 orang pelajar berjaya mendapat 11A+.

Program jangka panjang yang disokong oleh kerajaan negeri Terengganu ini telah membuahkan hasil. Dengan menjadi 10 kali juara dalam peperiksaan UPSR peringkat kebangsaan, seterusnya PMR dan kali ini SPM pula anak negeri Terengganu akan terus memberi saingan kepada pelajar-pelajar dari negeri-negeri lain.

Syabas Dato' Seri, syabas kerajaan negeri dan syabas kepada semua warga pendidik di Negeri Terengganu Darul Iman.

Mungkin hari ini Terengganu masih lagi berada di tempat kedua terbawah mempunyai rakyat miskin paling ramai. Tetapi Insya Allah dengan program jangka panjang yang dirancang dan dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri dengan kerjasama daripada semua pihak... Insya Allah suatu hari nanti rakyat negeri Terengganu akan menjadi rakyat yang kaya bukan saja dari segi harta tetapi kaya budi pekerti dan toleransinya serta menjadi rakyat contoh di dalam negara Malaysia yang tercinta  ini...

Renung-renungkan dan selamat beramal....

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply