» » Dr. MAZA menyebelahi DS Najib...


Bekas Mufti Perlis Dr. Mohd Asri Zainul Abidin berkata umat Islam perlu mempertahankan kenyataan DS Najib berhubung larangan menyamakan agama Islam dengan agama lain. "semua pihak tidak kira fahaman politik harus mengambil tindakan itu kerana soal persamaan nilai adalah soal akidah".

"Kenyataan PM bahawa umat Islam tidak boleh menyamakan antara Islam dengan agama lain di sudut akidahnya adalah sesuatu yg benar. Sesiapa yang menyanggahi kenyataan itu merosakkan imannya," kata Dr Asri.

Dalam kenyataannya, Dr Asri berkata, memang benar Islam menghormati agama lain, tetapi tidak mengiktiraf persamaan dengannya di sudut kewahyuan dan kedudukannya di sisi Allah. Najib semalam dilaporkan berkata beliau menghormati agama lain yang diamalkan di negara kerana ia mempunyai hak di segi undang-undang dan Perlembagaan Negara tetapi tidak boleh disamakan dari segi akidahnya.

Meminta supaya tiada salah faham, Najib berkata beliau tidak bermaksud menidakkan atau merendahkan agama lain, cuma membezakannya daripada segi akidah bahawa "kefahaman mengenai pluralisme ini salah dari segi agama Islam".

Namun "anugerah Tuhan" sanggup menyamakan Islam dengan agama lain. Maka kalau ikut kata Dr, MAZA, orang itu sudah tergelincir akidahnya, kerana beliau dengan jelas memperjuangkan konsep pluralisme dalam agama.

Makhluk ini memang sudah lari jauh dari landasan hidup seorang Muslim... Dengan tuduhan liwatnya sudah masuk siri kedua (entah-entah masih banyak lagi yang belum terbongkar,  dakwaan Ummi Hafilda berkenaan kes zina dengan bini Azmin, pun belum dijawab.) Moral orang ini yang mengidam nak jd PM boleh diragui dan dipersoalkan.

Siri pendedahan oleh Ummi, kalau betul Anwar tidak bersalah, samanlah Ummi...bukankah Ummi telah cabar Anwar kalau dia bohong dia suruh Anwar saman dia...

Berkenaan pendedahan oleh TUN M dalam bukunya yang terbaru pun belum ada penafian secara tuntas dari empunya diri...

Jika orang ini dipilih juga sebagai PM alamat maknanya Malaysia akan ditimpa musibah dari Allah. Nau'zubillah....

"Berani kerana benar..."

Renung-renungkan dan selamat beramal...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply