» » » Kezaliman PAS di Terengganu 1999-2004 (part 1)


PAS GANTI UMNO???
Rakyat Serik doh WEHHHH!!!

Berikut disenaraikan aksi-aksi terlampau PAS sepanjang 1 penggal memerintah Terengganu...

1) TAWAN WISMA DARUL IMAN - Wisma Darul Iman ditawan terus pada malam pilhanraya umum 29 November 1999 walaupun kerajaan sebelumnya belum terbubar secara rasmi, juga kereta exco kerajaan negeri (BN) dirampas di jalanan, tanpa penyerahan rasmi.

2) SINGKIR PEGAWAI - Sebaik berkuasa PAS terus menyingkir, memberhenti dan menukarkan pegawai dan kakitangan  kerajaan negeri yang disyaki tidak menyokong PAS. Pada Disember 1999, Setiausaha Kerajaan waktu itu (Dato' Che Mat Jusoh) disingkirkan, Pengarah Yayasan Terengganu dan Yayasan Pembangunan Keluarga dipecat dan penghuu yang pro UMNO ditukar secara besar-besaran ke kawasan pedalaman. MB Abdul Hadi Awang pada 17 Disember 1999 dengan angkuh berkata anggaplah itu "TAKDIR ALLAH."

3) JKKK DIMANSUH DAN DIHARAMKAN - Pada Januari 2000 PAS memecat ketua-ketua kampung dan menamat serta mengharamkan JKKK.

4) UPU DIMANSUH, KAKITANGAN DIPECAT - Unit Perpaduan Ummah ditutup dan 420 kakitangan dipecat atas alasan agensi politik UMNO dan digantikan Unit Pembangunan Insan dengan melantik dan membayar elaun kepada kader PAS. Bekas calon PAS DUN Ajil yang tewas dilantik sebagao pengarahnya.

5) HALAU KANAK-KANAK TADIKA KEMAS - PAS dan JSR bertindak menghalau kanak-kanak TADIKA KEMAS dari balai raya dan lain-lain premis milik kerajaan negeri berjumlah 391 premis.

....nantikan sambungan senarai kezaliman PAS selepas ini...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply