» » Tok Him: Cadang tubuh Suruhanjaya perlucutan kerakyatan...

Datuk Ibrahim Ali mencadangkan di dalam parlimen supaya Suruhanjaya Perlucutan Kerakyatan ditubuhkan. Kata beliau lagi, tindakan tegas seperti itu perlu diambil kerana sudah ada individu yang sanggup memburukkan negara melalui tindakan yang bercanggah dengan undang-undang.

Bagus sangatla cadangan yang dibuat tu. Ini adalah kerana semakin ramai hari ini individu yang sedemikian wujud. Sebagai contoh terdapat seorang pemimpin pertubuhan haram Hindraf yang kini bersembunyi di London telah menghantar memorandum kepada 21 pihak dengan memburukkan Malaysia.

Ada satu lagi kes iaitu ketua pembangkang yang memburukkan imej batik batik keluaran negara di luar negara. Kalau tak suka batik keluaran negara sendiri tak perlu perburukkan depan orang lain. Sebagai seorang pemimpin dalam negara walaupun berstatus pembangkang tidak sewajarnya perkara tersebut berlaku.

Harus diingat pengusaha batik diseluruh Malaysia tidak sekali-kali lupa perbuatan pemimpin tersebut... PRU 13 sudah semaklin hampir... Ukurlah baju di bandan sendiri... Jangan hanya suka membuka pakaian orang lain jer... Nanti buruk padahnya....

Renung-renungkan dan selamat beramal...


laporan lanjut mengenai cadangan klik disini....

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply