» » » » » » PANAS: Anwar tiada akhlak seorang pemimpin...


Telah menjadi fitrah mungkin bagi orang yang berada dalam keadaan terdesak untuk melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan dirinya. Itulah yang terjadi kepada Anwar Ibrahim apabila menggelarkan DS Najib dengan pandi kutty.(piglet)

Bagi seseorang individu yang diangkat menjadi pemimpin tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang seumpama itu yang jelas menggambarkan akhlak sebenar Anwar Ibrahim. Dia yang dulunya pernah dianggap sebagai seorang pemimpin Islam contoh tidak sepatutnya mengeluarkan kata-kata seumpama itu.

Sebagai seorang pemimpin berimej Islam (walaupun kini tidak lagi) dia mesti menampilkan ciri-ciri seorang pemimpin yang mempunyai ketinggian akhlak.

Beliau sewajibnya menjaga setiap tingkah lakunya apatah lagi tutur bicaranya.

Namun apa yang digembar-gemburkan Anwar sebagai seorang pemimpin "anugerah tuhan" itu rupa-rupanya mempunyai nilai akhlak yang mungkin boleh disebut sebagai tiada harga dan maruah diri. Masakan tidak dengan pelbagai masalah sosial dan tingkah lakunya yang semakin banyak terbongkar, isu dia meremehkan hukum Murtad Lina Joy, Isu penggunaan kalimah Allah, isu liwatnya yang silih berganti dan kini timbul pula video seks yang ramai orang yang telah menonton video itu menyatakan memang sah Anwar adalah pelakon dalam video tersebut.

Inikah ciri-ciri pemimpin yang ingin diangkat sebagai seorang Perdana Menteri di sebuah negara Islam bernama Malaysia. Sungguh tidak layak.

Apa yang pasti Anwar akan tersepit dengan permainan dan percaturan dia sendiri. Tunggu dan lihat sahajalah.

Api ketika kecil adalah kawan tetapi apabila besar ia mungkin akan membakar diri.
Renung-renungkan dan selamat beramal...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

2 comments:

  1. Alangkah bertuahnya bumi Malaysia tercinta kalau Bapak Anwar B. Ibrahim(****) pandi kutty aljuburi walcipapi menjadi PM kita. Wang rakyat tidak lagi perlu dibazirkan untuk membayar gaji JAKIM, mufti2, Jab. Agama Islam, dsbnya. Rakyat akan hidup dengan lebih bebas, aman dan makmur. Negara beroleh pendapatan berlipat kali ganda dgn memindahkan syurga Hadtyai, Hollywood dan Las Vegas ke sini. YAHOOOO!!!!!!

    ReplyDelete
  2. anwar aljuburi dah mula menempah bala!!

    ReplyDelete