» » » » » » » » » PANAS: Hikayat Hadi Awang & Sumpah Eskay!!!


Alhamdulillah ... Datuk Eskay sudah melunaskan janjinya yang dia akan melakukan sumpah laknat walaupun terpaksa ditunda akibat daripada orang2 gila dalam pembangkang yang gila meroyan dalam masjid dengan menggadaikan kesucian masjid dengan mengeluarkan kata2 kesat dalam masjid. Tok guru depa ajarka tu???


Hadi Awang pula mendakwa "mereka telah melakukan sumpah yang salah".

Bagi aku sekarang ini kita bukan nak mempertikaikan soal sumpah tu betul ke salah. tapi pasal keberanian Eskay dan kesanggupan dia menyerahkan dirinya kepada kekuasaan Allah jika dia berbohong. Harus diingat, perihal sumpah bukan perkara main-main. Ini soal hidup dunia dan akhirat orang yang bersumpah itu. Apatah lagi bersumpah dengan menyebut "Wallahi, Wabillahi, Wathallahi" ini bukan perkara main-main.
Aku sendiri pun tak sanggup nak bersumpah kalau sekadar nak berbohong. 


Bukan soal sah atau pun tidak sah sumpah itu tetapi soal ingin menegakkan kebenaran.

Soalnya sekarang kenapa Anwar Ibrahim tidak berani bersumpah. Anwar kata kalau nak bersumpah seseoramh itu mesti tidak minum arak ataupun zina. Jadi maknanya Anwar takut nak bersumpah: "Adakah Anwar buat semua benda yang dia sebut itu???

Wallahu A'lam...
Renung-renungkan dan selamat beramal...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply