» » Nasib Kakitangan Awam...???

Antara yang hadir...

Alhamdulillah.. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.
Alhamdulillah syukur sekali lagi ke hadrat Allah S.W.T berakhirnya program perjuampaan Y.A.B Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin bersama dengan kaikatangan awam persekutuan dan negeri yang diadakan di Stadium Negeri, Kuala Terengganu.

Ramai juga yang hadir ke majlis ini malah ada yang hadir seawal jam 8.30 pagi walaupun program dijangka bermula jam 11 pg.

Apa yang menarik ana untuk menulis berkenaan program ini ialah soalan seorang kakitangan kerajaan mungkin guru barangkali sebab dia nyatakan nama dan sekolah tempat dia bertugas. Soalannya lebih kurang berbuyi begini:

Seandainya dalam PRU ke 13 nanti kerajaan bertukar tangan, apakah nasib kakitangan kerajaan sekarang...???

Jawab TPM mudah: Selagi kerajaan masih dipegang oleh BN sudah tentu nasib  kakitangan awam akan terus dibela.

Jawapan ana pula ialah...: Kalau tidak mahu nasib kakitangan awam tidak terbela malah mungkin akan dibuang, semua kakitangan awam perlu memastikan kerajaan tidak bertukar tangan. Pastikan kerajaan Malaysia terus diterajui oleh BN. Sebabnya adalah kerana ada suara pemimpin pembangkang berbicara bahawa seandainya pembangkang menang dalam PRU akan datang, mereka akan mengurangkan separuh kakitangan awam sedia ada.

Jadi saya nasihatkan kepada semua kakitangan awam terutamanya yang dilihat condong untuk menyokong pembangkang supaya berfikir dengan mata hati bukannya dengan nafsu amarah...

Renungkan dan fikir-fikirkanlah...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply