» »Unlabelled » Parti syurga dan halal haramnya...


Status yang ditulis dalam FB puak Pakatan mengenai poster di atas berbunyi:
Kepada Semua Ahli Pakatan Rakyat Selatan Sudah Tiba Masanya Kita dapat Bersama-sama Makan Malam Bersama Pemimpin Pakatan Rakyat...!

Aku bukannya jaki depa nak makan kat restoran mewah. Lantak le depa ada duit. Tapi cuma terkilan sikit sebab ia melibatkan Parti Syurgaaa.

Korang tengok le package yang dijual tu, ada non halal dan ada halal. Korang bayangkan, table sebelah ada babi panggang dan table sebelah lagi makan siakap masam manis. Table sebelah ada jag penuh dengan bir dan table sebelah lagi jag penuh dengan jus tembikai.

Bab lain table lain menu tu mungkin masih dikira ok lagi le gamaknya. Tapi menu tu kan datangnya dari restoran yang sama, dapur yang sama, apakah tidak mungkin ianya datang dari kuali yang sama?

He..he..he...demi Nusajaya dan demi Putrajaya, semua dibolehkan. Yang duduk kat table halal tu agaknya jeling tak kat table non halal tu?

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

1 comments:

  1. Aku cuma nak ucap tahniah dekat PAS yang terus menerus bermesra bersama dalam program Makan Malam ni. Luas dah sikit pandangan dema tentang dunia. Harapnya masih tak lupa dengan agama.

    Conan dah siasat betul yang dema gunakan kuali yang sama? Conan ada terlibat sama dalam penyediaan makanan? Kenapa tak syorkan order dari kedai mamak di seberang jalan? Program belum berjalan lagi, ada 2 minggu lagi, masih boleh diatur.

    Menegur boleh, memfitnah jangan!

    ReplyDelete