» » Dalil haram sokong DAP ada dalam Al-Quran

Bila ulama & pengasas Pondok Geting Tok Guru Abdullah Sa'amah menyatakan haram mengundi DAP ,GPB melihat melompat & meroyan habis puak-puak chauvinis ini terutama Kit Siang .

Lebih menarik lagi, kenyataan ulama dari Kelantan ini juga turut disokong oleh penceramah terkenal Ustaz Kamal Saidin . Beliau mendakwa kenyataan bahawa haram dan berdosa kepada umat Islam menyokong DAP bukanlah suatu kenyataan politik kerana apa yang dinyatakan itu berlandaskan kepada dalil yang dalam al-Quran.


Pegawai Khas Agama Menteri Besar Terengganu, Ustaz Kamal Saidin menyatakan demikian bagi menyokong kenyataan pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa’amah bahawa umat Islam tidak boleh menyokong mereka yang bekerjasama dengan mana-mana pihak yang menentang Islam secara terang-terangan.

“Sudah jelas apa yang dinyatakan oleh Pengerusi DAP, Karpal Singh bahawa partinya menentang cadangan Pas untuk menubuhkan negara Islam di negara ini dan meminta Pas mengugurkan hasrat itu jika mereka ingin terus bekerjasama dalam pembangkang.

“Apa yang dinyatakan oleh Tok Guru Abdullah adalah berasaskan kepada ayat al-Quran dari surah al-Muntahanah ayat 9 :

إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ `

Sesungguhnya Allah hanyalah melarang kamu daripada menjadikan teman rapat orang-orang yang memerangi kamu kerana ugama (kamu), dan mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu, serta membantu (orang lain) untuk mengusir kamu. Dan (ingatlah), sesiapa yang menjadikan mereka teman rapat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.’

Berdasarkan kepada ayat al-Quran itu jelaslan bahawa umat Islam tidak dibenarkan menyokong mereka yang menentang Islam,” katanya kepada UMNO-online. Menurutnya, pemimpin Pas perlu sedar dengan apa yang dilakukan sekarang, jangan disebabkan terlalu taksub kepada politik sehingga mereka sanggup menafikan apa yang dinyatakan di dalam al-Quran.

Mengulas kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamad Daud bahawa bekerjasama dengan DAP dibolehkan kerana hukum itu boleh berubah mengikut keadaan dan waktu tertentu, Ustaz Kamal menyifatkan bahawa pemimpin Pas sanggup melakukan apa sahaja demi untuk merelakan politiknya.

“Kita tidak harus jadi dangkal kerana politik, apakah hukum yang berlandaskan al-Quran itu boleh diubah, apa yang dinyatakan itu berdasarkan ayat al-Quran bukannya sesuatu yang direka sendiri, seperti dilakukan oleh segelintir pemimpin yang membuat fatwa hanya untuk kepentingan politik,” katanya.

Ustaz Kamal berkata, hubungan dalam Barisan Nasional dengan mereka bukan Islam adalah berbeza dengan DAP, mereka tidak pernah menolak Islam seperti apa yang dilakukan secara terang-terangan oleh DAP.

“Parti komponen Barisan Nasional seperti MCA dan MIC tidak pernah menolak Islam seperti DAP, sebab itu boleh bekerjasama dengan mereka, malah perkara itu turut dinyatakan oleh al-Quran dalam al-Muntahanah ayat 9

: لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ

`Allah tidak melarang kamu daripada berbuat baik dan berlaku adil kepada orang-orang yang tidak memerangi kamu kerana ugama (kamu), dan tidak mengeluarkan kamu dari kampung halaman kamu; sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.’

“Ayat berkenaan jelas menunjukkan kita boleh berbaik dengan orang yang tidak menentang agama kita, bukannya seperti DAP,” katanya. Beliau berharap pemimpin-pemimpin Pas perlu menerima kenyataan dengan apa yang dinyatakan dan jangan membuat kenyataan sehingga mengelirukan umat Islam hanya kerana kepentingan politik sehingga menimbulkan perpecahan di kalangan umat Islam. – MediaUMNO

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

2 comments:

  1. Memang kena dengan ayat Surah Muntahanah:9 apabila semakin ramai umat Islam-Melayu di Pulau Pinang dihalau dari tanah-tanah mereka oleh regim DAP. Sedangkan umat Islam di Sg Kob dibiarkan terseksa di kampung mereka kerana kroni DAP nak bina jirat mega ditengah-tengah kampung rezab Melayu.

    ReplyDelete
  2. Ayat itu juga memberitahu kita siapa yang zalim sebenarnya

    ReplyDelete