» » » NURUL IZZAH; Kebebasan beragama.!!

 


Kata orang kalau kita jahil soal agama, usah berbicara mengenainya kerana mungkin apa yang kita ungkapkan diterima oleh orang lain lebih-lebih lagi jika seseorang itu bergelar wakil rakyat.
Sekarang ini ramai yang menjual agama untuk meraih sokongan politik, segala hukum-hakam, hadis, surah dilacurkan tanpa sedikit pun rasa malu mereka kepada Allah SWT.
Begitulah yang cuba dilakukan oleh Nurul Izzah Anwar apabila nekad membawa fahaman pluralisme ke dalam masyarakat kita. Pluralisme agama (religious pluralis) adalah di antara fahaman baru yang diusung oleh PKR. 
Trend pemikiran ini wujud di atas dasar kebebasan, golongan pluralisme ini yakin bahawa agama hanyalah persepsi manusia yang relatif terhadap tuhan yang mutlak, maka seluruh agama tidak boleh mengatakan bahawa agama yang dianuti mereka lebih diyakini benar dari agama-agama lain.
Kenyataan Nurul Izzah Anwar dalam satu forum yang telah mendapat kencaman ramai pihak jelas menggambarkan di negara kita percubaan membawa fahaman baru ini sedang giat dijalankan melalui parti-parti politik pembangkang. Lagi...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply