» » » Penceroboh Lebih Mulia Berbanding Perajurit Negara Yang Terkorban?





Al Fatihah.... semalam kita telah menerima berita dari Sabah bahawa 2 orang pasukan Tentera kita telah terkorban dalam melaksanakan misi mulia iaitu mempertahankan kedaulatan Malaysia ini yang diserang oleh puak penceroboh Sulu. Bukan mereka minta untuk terbunuh disana namun itulah mereka pasukan keselamatan kita yang hidup matinya untuk mempertahankan kedaulatan negara.

Sejak hari pertama Ops Daulat ini bermula sehingga semalam sudah 10 orang pasukan keselamatan kita terkorban. 8 orang adalah dari pasukan POLIS manakala 2 dari pihak Tentera.


Senarai yang terkorban dalam misi mempertahankan kedaulatan negara:

  • 1 Mac 2013 - ASP Zulkifli Mamat, 29, dari Pasukan Polis Komando VAT 69.   
  • 1 Mac 2013 -  Sjn Sabaruddin Daud, 46, dari Pasukan Komando VAT 69.   
  • 2 Mac 2013 -  ACP Ibrahim Lebar, 52, dari Cawangan Khas Bukit Aman.   
  • 2 Mac 2013 - ASP Michael Padel, 36, dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Semporna.   
  • 2 Mac 2013 -  Sjn Abdul Azis Sarikon, 48, dari Pasukan Gerakan Am Tawau.   
  • 2 Mac 2013 - L/Kpl Mohd Azrul Tukiran, 27, dari Pasukan Gerakan Am Tawau.   
  • 2 Mac 2013 - Sjn Detektif Baharin Hamit, 49, dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah.
  • 2 Mac 2013 - Kpl Salam Tugiran, 42, dari Ibu Pejabat Polis Daerah Tawau.   
  • 12 Mac 2013 - Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, dari Batalion 7 RAMD Tawau.

Sepertimana yang Gomo maklumkan semalam dalam artikel Ops Daulat - yang Mati Melayu, Yang Bodoh Pun Melayu ianya memberikan banyaik respon dari pembaca terutamanya dikalangan orang Melayu yang memberikan bermacam macam komen dalam artikel semalam. Kebanyakkan mereka mahukan Melayu bersatu dan mencontohi kaum Cina yang akan bersatu sesama mereka demi periuk nasi mereka dalam mencari rezeki di bumi bertuah Malaysia ini.

 Semua nak dipolitikkan oleh pembangkang

Hari ini Gomo mahu rakyat menilai pula mengenai sikap pemimpin Pakatan PAS,DAP dan PKR yang hanya berpeluk tubuh dalam insiden di Lahad Datu. Mereka mendiamkan diri sejak mulanya pencerobohan sehinggalah kepada hari ini. Untuk membantu kerajaan dengan nilai positif langsung tidak diterjemahkan mereka sebaliknya penghinaan dan cacian dilemparkan kepada pasukan keselamatan dan juga kerajaan malah menyatakan bahawa tragedi yang berlaku adalah satu SANDIWARA UMNO.

Gomo begitu jengkel dengan sikap pemimpin pembangkang ini yang tidak putus putus memainkan politik dubur demi memperbodohkan rakyat Malaysia. Paling jelek apabila orang Melayu itu sendiri yang terdiri daripada pemimpin dan penyokong taksub Pakatan PAS, dan PKR menjadi dalang dalam penghinaan kepada pasukan PDRM dan ATM.

Gomo ingin tanya kepada mereka puak puak parti politik PAS,DAP dan PKR. Setakat ini sudah 10 orang yang terkorban dalam misi mempertahankan Kedaulatan Negara. Dimana mereka dalam membantu negara Malaysia ini? Apakah tempoh 5 tahun sebelum ini mereka masih tidak lagi menjadikan negara pentas sarkas dalam berpolitik? Apakah tidak ada nilai semangat cintakan negara dalam tubuh badan mereka ini sehingga sanggup menghina prajurit kita yang terkorban?


Teoh Beng Hock seorang Cina yang MAMPOS akibat bunuh diri diangkat oleh DAP sebagai HERO. Turut menggangkat cina Mampos bunuh diri ini adalah pimpinan Melayu dari PAS dan PKR sampaikan mereka sanggup berarak dan menyembah Teoh Beng Hock yang mampos dengan memberikan sujud hormat kepada  si mati.
Pemimpin Melayu Pembangkang Sembah Si mampos

Kenapa bila Cina Mampos bunuh diri pemimpin Melayu di dalam Pakatan Pembangkang sanggup melakukan apa sahaja kononya mahu menuntut balas dan demi keadilan si mati sedangkan waktu ini 10 orang prajurit negara yang mana 9 darinya adalah orang MELAYU tidak diberikan penghormatan oleh pemimpin Melayu Pakatan Pembangkang sebaliknya mencerca kematian mereka?

Yang Mampos Bunuh Diri Dapat Penghormatan


Apakah Melayu yang terkorban demi mempertahankan negara tidak layak digelar sebagai HERO? Apakah Cina MAMPOS BUNUH DIRI jauh lebih layak diangkat dan diusung serta dilabelkan sebagai pejuang negara? Bodoh sangatkan pemimpin Melayu dalam Pakatan Pembangkang ini?

Penjenayah Diangkat sebagai Hero


Kugan penjenayah yang telah mati dibawah tahanan pihak Polis diusung mayatnya ke sana ke sini oleh pemimpin Melayu Pakatan Pembangkang kononya menuntut keadilan. Pihak Polis dipersalahkan atas kematian seorang PENJENAYAH yang dikehendaki yang telah melakukan banyak kes kes berat dan mengancam nyawa rakyat Malaysia. Kugan si penjenayah dicanag bagaikan HERO oleh pemimpin Pembangkang serta disokong oleh penyokong taksub mereka. Walhalkan pihak Polis dan Tentera yang terbunuh di Lahad Datu tidak digelar hero oleh pakatan pembangkang ini. Kenapa tidak?

Ini lah realitinya dalam Malaysia yang mana pihak parti Pembangkang begitu gila untuk berpolitik. Mereka begitu taksub dengan politik sampaikan kedaulatan negara diperlekehkan mereka dengan kata kata cacian dan nista. Pejuang yang terkorban dipandang sepi oleh mereka, tidak sepertimana Cina Mampos bunuh diri dan penjenayah yang dibela oleh mereka sampaikan berarak ke sana sini kononya menuntut pembelaan.

Melayu Bangkai DAP


Orang Melayu harus sedar bahawa parti PAS, PKR yang ada melayu didalamnya sudah dijadikan barua oleh parti DAP yang begitu Racist dan kejam ke atas orang Melayu. Orang Melayu harus sedar DAP sedang bertepuk tangan waktu ini kerana mereka berjaya memperbodohkan pemimpin Melayu didalam Pakatan demi kuasa yang mereka dambakan untuk menawan Putrajaya.

Orang Melayu harus bersatu, Malaysia adalah tanah Melayu. Kalau bukan kita yang sama sama nak pertahankan tanah air ini apakah kaum Cina dan India yang akan bermati matian mengadaikan nyawa mereka demi kedaulatan Malaysia? Sejak dulu sehingga kini hanya Melayu yang mampu mempertahankan Tanah Air ini.




Akhir kata dari Gomo untuk semua pembaca, lihatlah tragedi 9 September yang berlaku di New York Amerika Syarikat. Apabila terjadinya tragedi rampasan dan rempuhan bangunan World Trade Centre yang menyebabkan kekecohan seluruh dunia apakah Parti REPUBLIKAN menunding jari menyalahkan Parti DEMOKRAT? Apakah kedua dua parti saling tuduh menuduh dan menyatakan bahawa ianya satu Sandiwara?

Mereka parti Republikan dan Demokrat di US bersatu waktu itu dalam menentang keganasan. Mereka waktu itu menyatukan rakyat Amerika Syarikat sampaikan setiap dari rakyatnya begitu Patriotik dalam mempertahankan kedaulatan negara mereka walaupun ada penduduk di Amerika yang hanya berstatus pemegang pasport sahaja.

-sumber: papagomo

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply