» » TERKINI ! Nur Misuari diarah fitnah Najib!!




Bila Anwar tidak boleh menjawab  tujuan  pertemuannya dengan Nur Misuari serta pendedahan media Filipina & Reuters mengenai diri sebagai dalang dalam pencerobohan Lahad Datu , kini dia  cuba divert  untuk fitnah DS Najib Tun Razak  kononnya pernah janji tanah kepada kerabat Kesultanan Sulu .


Semasa sidang media semalam pun bila wartawan tanya , dia cakap media Filipinna pun  kata Datuk Seri Najib janji tanah kepada Kesultanan Sulu . 

Tapi kita semua harus faham yang bercakap di media Filipina itu adalah sekutunya  Anwar yang juga master mind pencerobohan iaitu Nur Misuari . Beliau sendiri mengaku sebahagian  penceroboh di Lahad Datu adalah daripada tentera MNLF diketuainya . KLIK DI SINI







"Misuari berkata, ketika beliau di Jolo, Sulu beliau terdengar bahawa adik kepada Sultan Jamalul Kiram III, Agbimuddin Kiram telah merentas lautan kerana mereka telah dijanjikan untuk ditempatkan di Sabah oleh Perdana Menteri Malaysia."



Apakah kita boleh percaya cakap seorang dalang dari luar yang mahu hancurkan Sabah ?? 

Bagaimana pulak pendedahanperisikan Filipina memaklumkan di  Reuters bahawa seorang pegawai tinggi tentera Filipina mendakwa, pencerobohan kumpulan bersenjata tersebut berlaku atas jemputan pemimpin pembangkang di negara ini.

Jadi  di sini  kita dapat lihat betapa desperado betul Anwar untuk melarikan diri daripada menjawab isu Lahad Datu  ini  tetapi sebaliknya  mengaitkan nama Najib yang bersekongkol dengan kesultanan Sulu hingga mengorbankan nyawa 8 anggota polis .

Kalau betul  Najib ada menjanjikan  kepada mereka sepertimana Anwar janji gadai Sabah ini ,tolong  tunjuk  bukti Najib  mempunyai hubungan dengan tentera sulu yang melakukan  pencerobohan ini .

Jangan hanya mereka cerita menuduh Najib seperti mana kantoinya Haprak Daily ini tak boleh membezakan  antara pemimpin MNLF dan MILF .

 Laporan  Reuters, kumpulan 150 orang diketuai Raja Muda Sulu, Raja Muda Azzumudie itu mendarat di Lahad Datu bagi membincangkan isu tuntutan tanah ekoran jemputan pemimpin pembangkang Malaysia



 The Manila Times menerusi koresponden mereka, Al Jacinto juga mendakwa, pencerobohan tersebut ada kaitan dengan janji pembangkang di Malaysia untuk memberikan kuasa autonomi kepada Sabah jika berjaya membentuk kerajaan kelak.




Di   Inquirer News  ,  agensi perisikan Filipinan mendakwa  terdapat tiga kumpulan yang menjadi dalang pencerobohan Tentera Diraja Kesultanan Sulu di Kampung Tanduo sejak 12 Februari lalu yang akhirnya membawa kepada tragedi berdarah.

 Malah secara terbuka, agensi perisikan Filipina mengaitkan nama Anwar apabila mendedahkan seorang pemimpin pembangkang Sabah yang rapat dengan Ketua Pembangkang mengadakan pertemuan dengan pihak penceroboh dan menawarkan jaminan sokongan.


KLIK SINI

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply