» » Top 5 Haiwan Darat Yang Paling Berbisa

Ini adalah senarai haiwan-haiwan darat yang sangat berbisa. Mereka mampu membunuh dalam sekelip mata atau menyebabkan kesengsaraan yang tidak terhingga.

King Cobra


King Cobra yang merupakan ular berbisa yang terpanjang didunia. Gigitan ular ini mampu membunuh seekor gajah Asia dalam masa 3 jam, apatah lagi manusia.

Death Stalker Scorpion


Death Stalker Scorpion mempunyai racun yang sangat kuat sehingga menyebabkan kesakitan yang teramat sangat, demam, koma, sawan, lumpuh dan kematian. Haiwan ini boleh ditemui di Afrika Utara dan Timur Tengah.

The Brazilian Wondering Spider


The Brazilian Wondering Spider muncul dalam Guiness Book of World Recods 2007 sebagai labah-labah paling berbisa dan penyebab utama kematian manusia pada masa tu. Haiwan ini sangat berbahaya kerana haiwan ini sentiasa berkeliaran dimana-mana. Haiwan ni juga dikatakan sering bersembunyi pada waktu pagi di dalam rumah, pakaian, kasut dan kereta.

Inland Taipan


Inland Taipan ialah ular yang paling berbisa didunia. Gigitan ular ini mampu membunuh 100 orang lelaki dewasa dan 250,000 ekor tikus. Racun ular ini dikatakan jauh lebih kuat daripada ular tedung. Seorang lelaki dewasa akan mati hanya dalam masa 45 minit oleh racun ular ini.

Poison Dart Frog


Poison Dart Frog adalah salah satu haiwan yang tinggal di hutan hujan di Amerika Selatan. Racun katak ini boleh membunuh 10 orang dewasa dan 20,000 ekor tikus.

[Sumber]

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply