» » BN dah "tua"

Ada cakap-cakap orang sebelah sana katanya BN dah lama, macam dah tua la... tetapi perlu diingat hanya pemimpin yang mungkin tua dan bertukar,  tetapi kerajaan tidak pernah tua.

Walaupun sudah lama BN tidak seperti pembangkang yang tidak pernah tukar kepemimpinan, tetapi terus buat janji walaupun tidak dapat dipenuhi, mengamalkan perkauman dan membawa budaya songsang yang tidak secocok dengan tradisi kita sama ada Islam atau pun bukan Islam.

Rakyat tidak perlu mengubah sesuatu yang sememangnya berada dalam keadaan baik kerana kejayaan negara diiktiraf oleh negara luar malah ada tang ingin mencontohi dan meneladani negara.

Sekali imbas memang menarik apabila dijanjikan pendidikan percuma,  tol dan minyak percuma percuma segala bagai tetapi boleh percaya kerana rekod menjelaskan pembangkang tidak menunaikan janji dan mengikit kajian jika isi buku jingga dilaksanakan negara boleh bankrap.

Inginkah kakitangan awam bekerja dengan gaji yang lebih rendah darioasa apa yang kita dapat sekarang sekiranya negara bankrap sudah pasti pelbagai labgkah jimat cermat terpaksa dilakukan malah sudah pasti akan tiada lagi tol percuma, pendidikan percuma dan segala bagai janji manis yang ditabur itu.

Maka renung dan Fikir2kanlah demi kebaikan masa depan diri,  keluarga, masyarakat dan negara.

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply