» » Mohon Kementerian cermin diri dan nilai sentimen rakyat majoriti

Assalamualaikum DS Shabery Cheek,

Apa kah kelebihan 'The New Village' berbanding ‘Tanda Putera’? Bagus lah jadi hamba di Negara sendiri & sebab PM Malaysia kan DAPig, bukan UMNO, lupa ke?

Kelulusan tayangan filem 'The New Village' menimbulkan kegusaran kami kerana setelah penelitian dibuat,filem ini secara halus mengangkat Parti Komunis Malaya sebagai hero dan meletakkan Rejimen Askar Melayu dan Polis yang ketika itu berkhidmat dengan British sebagai musuh dan 'orang jahat' yang perlu dihapuskan.

Justeru,dengan bidang kuasa Dato' sebagai menteri penerangan,kami mengharapkan penjelasan dari pihak dato' dan FINAS berkenaan:

1)Apakah kriteria yang digunapakai FINAS dalam meluluskan tayangan filem ini?

2)Mengapa filem 'Tanda Putera' begitu sukar mendapatkan kelulusan sedangkan filem ini hampir tiada sekatan dan tahu-tahu sahaja,ia bakal ditayangkan.

Semoga penjelasan dan tindakan sewajarnya dapat diambil oleh pihak Dato' sebelum timbul perkara-perkara yang tidak diingini hasil dari kemarahan orang ramai terhadap filem ini.

Link video: http://www.youtube.com/watch?v=nmZYLzezR98 (tolong dislike dan flag)

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply