» » » PRK Kuala Besut : Azhar Idrus menyatakan Imejnya ROSAK Kerana Prk Kuala Besut?

Kuala Besut : TELAH dihebahkan bahawa penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus (UAI) akan mengadakan ceramah bersama Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS pada 22hb Julai yang akan datang di Kampung Nail, Kuala Besut.

Program yang diadakan sempena kempen pilihanraya kecil Kuala Besut yang sedang berlangsung sekarang ini, juga adalah untuk membantu kempen PAS yang sedang berlangsung hambar sekarang.
Sebagai makluman, Kampung Nail adalah tempat kelahiran calon BN, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman dan kemenangan di peti undi kampung tersebut adalah penting kerana ia menjadi ‘ibu’ kepada segala peti undi dalam PRK Kuala Besut ini.

Aku faham, PAS menjadikan Kampung Nail sebagai sasaran kerana ia mempunyai signifikan tersendiri dalam kempen pilihanraya kecil yang sedang berlangsung sekarang. Selain tempat kelahiran calon BN seperti yang disebutkan di atas, PAS juga kalah di peti undi kawasan ini dengan perbezaan 299 undi.

Yang aku tak faham ialah apa kejadahnya ‘aura’ UAI yang sebegitu besar dihalakan untuk mengubah keputusan di kawasan peti undi yang PAS kalah dalam jumlah yang kecil? Ada beberapa kawasan lain lagi yang PAS kalah dalam jumlah yang besar seperti Seberang Barat Luar (756 undi) dan Tok Saboh (617 undi).

Kenapa tidak dihalakan UAI ke kawasan itu? Klik Sini

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply