» » » Islam agama Persekutuan???

Sikit demi sikit, antara sedar dan tidak...... pengunjung dan tourists ke Malaysia ..... akan melihat keagungan agama Kristian melalui Calgary Convention Centre di Bukit Jalil; agama Hindu melalui Kuil besar di Putrajaya..... jangan lupa juga .... patung terbesar Lord Murugan di Batu Caves. Islam ????? Agama Persekutuan !!!!! Siapa yang lupa hakikat ini ? Pemimpin mana yang begitu  'insensitive' kpd umat Islam ? Takkanlah keagamaan sudah dijadikan komoditi perdagangan ; barter trade untuk mendapat sokongan dan undi ? Baik sangatkah kita ini sampai hilang fokus dan pertimbangan  ; hingga berkecamuk fakulti keutamaan dan 'sense of priority' ????? The game of threats and demands .... tektik tuntutan dan ugutan ... diteruskan dengan penuh keyakinan. Kenapa ? Sebabnya, orang Islam di negara ini, terutama pembuat2 dasar, sudah nipis nasionalisme mereka , sementara yang berpuluh juta di akar umbi asyik memerhati dan sesekali menyuara bantahan , itu pun dalam media , itu pun dengan suara yang lembik dan lesu ... antara dengar dan tidak. Berjuta2 yg lain pula ......yang tak kisah, yang liberal-centrist....... tak ambil kisah pun dengan apa yang sedang berlaku di sekeliling mereka. Bayangkan jika generasi Melayu Islam sekarang ini sudah dijangkiti penyakit sindrom bisu, generasi akan datang bagaimana pula ? Ramalan dan jawapannya...... kita sendirilah yg memusnah agama dan bangsa sendiri ! Kita sendirilah yang menggalakkan ethnic-cleansing, jika benar2 ada usaha pihak "musuh" ke arah itu. Kita lupakan tentang NASIONALISME ! Yang melupainya pula, diagung2kan , dilayan dgn penuh keistimewaan !

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

1 comments:

  1. Apa nak jadi dengan Malaysia... Arak pon korang boleh beli kat 7e.. Takde sekatan langsung, terbuka je jualannya..tu belom kira yang lain tu..

    ReplyDelete