» » » UPDATE MH370: Apa sebenarnya yang berlaku di sebalik kehilangan MH370.. part 1

Apa yang sebenarnya berlaku disebalik kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370? (bahagian pertama)

Malaysia Airlines MH370 merupakan sebuah pesawat yang membawa penerbangan dari Kuala Lumpur yang dikatakan telah hilang dari radar pada waktu awal pagi sabtu, 8 Mac, 2014 , di ruang udara Vietnam dengan ketinggian 35,000 kaki menuju ke Beijing. Penerbangan itu membawa 227 penumpang bersama 12 anak kapal.
Kejadian ini menimbulkan persoalan: Bagaimana sebuah pesawat besar boleh hilang dari radar tanpa sebarang petunjuk, dari transponder jet, walaupun anak-anak kapal tidak berupaya untuk menghantar sebarang notis?
Ramai pakar aeronautik bersetuju bahawa peristiwa ini memang 'sangat luar biasa' kerana kejadian ini tidak pernah berlaku sebelum ini.
Dua jenis radar digunakan untuk pengawal trafik udara dan mengesan jet komersial. Radar utama digunakan untuk menjejak kedudukan kapal terbang , manakala radar kedua adalah radar yang dugunakan untuk berkomunikasi secara elektronik diantara locator atau transponder di atas kapal terbang bagi menyalurkan maklumat yang lebih terperinci.
Sid McGuirk , seorang profesor pengurusan trafik udara di Embry -Riddle Aeronautical University di Florida,  memberi pandangan mengenai misteri kehilangan pesawat MH370 :
“anak kapal pesawat menggunakan kombinasi radio berfrekuensi tinggi , komunikasi suara yang berasaskan satelit dan rangkaian data teks untuk melaporkan kepada ATC (kawalan trafik udara) tentang masa yang tepat , kedudukan dan tahap penerbangan apabila mula melintasi sesuatu kawasan "
Berdasarkan maklumat ini, ianya menggambarkan bahawa orang ramai tidak diberi maklumat penuh tentang apa yang telah berlaku kepada pesawat yang hilang. Peristiwa yang dikatakan ' tiba-tiba dan bencana’ ini dilihat melakukan pusingan mengikut laporan awal, di mana perjalanan sepanjang 350 batu itu melalui  Selat Melaka,  menurut pegawai-pegawai Malaysia. Ianya akan mengambil masa selama 15 hingga 30 minit untuk pesawat mendarat menurut laporan, walaupun meninggalkan corak tanpa kesan pada radar, mereka mempunyai banyak masa mereka untuk menghantar isyarat kecemasan jika pesawat itu tidak dirampas.
Kami juga telah diberitahu oleh media lain bahawa transponder dan pengesan sistem tersebut telah dimatikan semasa pesawat itu terbang rendah.
Bila ianya dimatikan, mengapa pihak berkuasa mencari di kawasan yang lain jika mereka mempunyai maklumat ini pada peringkat awal penyiasatan.
Pengawal trafik udara sepatutnya memperoleh maklumat dengan segera jika sesuata telah berubah sewaktu penerbangan.
Proses mencari dan menyelamat semakin diperhebatkan untuk mencari pesawat yang hilang , banyak teori yang dikemukakan cenderung ke arah unsur jenayah tetapi persoalannya adalah, apakah motif sebenar si  pelaku?
Dunia menyaksikan Malaysia telah melalui ledakan ekonomi yang baik sejak beberapa dekad yang lalu, di mana majoriti rakyat mempunyai standard hidup yang lebih tinggi pada tahun-tahun kebelakangan ini. Kuala Lumpur, mempunyai pemandangan bandar yang padat dan dilihat sebagai bandar yang akan menyaingi mana-mana bandar di Amerika Syarikat, dan juga Eropah, dengan pusat membeli-belah yang mewah, kondominium dan sekolah-sekolah swasta. Menurut bancian yang hampir dua pertiga daripada penduduk adalah beragama Islam. Pendapatan isi rumah purata telah meningkat dua kali ganda sejak tahun 1990. Seperti kebanyakan tempat pada hari ini, terdapat jurang yang besar di kalangan rakyat Malaysia yang lebih mewah dan mereka yang dilanda kemiskinan .
Malaysia juga kaya dengan 'minyak' dan dikatakan salah satu negara  bukan OPEC yang menjadi pengeksport terbesar minyak di dunia. Ini menjadikan Malaysia sebagai satu negara yang menarik untuk dinilai dan dikaji oleh CIA dan aktiviti sulit yang lain. Ini adalah kerana Barat telah diketahui bahawa mereka akan menekan negara-negara lain apabila mereka mula mencari sumber-sumber semulajadi yang berharga bagi mereka.
Ada yang mendakwa bahawa agensi perisikan di Barat adalah dikawal oleh Islam dan aktivis pro -demokrasi di Malaysia, terutamanya semasa rampasan kuasa di Mesir. Ini terbukti dalam protes besar yang berlaku di Kuala Lumpur pada tahun 2011.
Pada tahun 2003, Perdana Menteri Malaysia yang pada ketika itu, Dr Mahathir Mohamad , yang dinamakan Israel sebagai “musuh bersekutu dengan negara-negara yang paling berkuasa”, semasa sidang kemuncak Islam 57 negara . Pemimpin Malaysia menjelaskan lagi kepercayaan beliau tentang kawalan Israel , di samping mengutuk keganasan di kalangan umat Islam:
"Mereka mencipta sosialisme, komunisme , hak asasi manusia dan demokrasi, supaya menindas mereka akan dilihat sebagai perbuatan yang salah supaya mereka dapat menikmati hak yang sama dengan orang lain.
" Dengan cara ini mereka berjaya menguasai negara-negara terkuat di dunia dan masyarakat kecil ini sudah menjadi kuasa dunia . "
Mahathir sering dipersalahkan oleh Israel dan Amerika Syarikat untuk menjadi bahan api kepada keganasan di dunia Arab.
Di tengah-tengah krisis kewangan Asia pada19 97-1998, Mahathir mendakwa terdapat konspirasi kapitalis Barat untuk mengekalkan Malaysia di bawah kawalan, di mana serangan mata wang mendedahkan penglibatan jutaan pelaburan. Bilderberg consolidator dan pengurus dana lindung nilai George Soros, menyifatkan ringgit Malaysia turun 15 % dalam tempoh dua bulan. Mahathir membidas campur tangan Barat selepas negara terpaksa mengalami kerugian besar.
"Kami tidak pernah percaya dalam mengenakan tekanan pada rakyat. Menjadikan rakyat sebuah negara dalam keadaan  kebuluran bagi memaksa kerajaan untuk bertindak bukan idea kami. Jika anda ingin bertindak terhadap kerajaan, anda bertindak menentang kerajaan . Anda perlu menunjukkan kepada mereka bahawa cara orang lain melakukan perkara-perkara boleh membawa manfaat kepada negara ini tanpa menjejaskan kuasa mereka "
Terdapat laporkan bahawa sebuah firma keselamatan telah dipanggil oleh  Asiasoft bagi mengemaskini sistem polis Malaysia. Dua pengarah syarikat tersebut adalah kedua-duanya dari Israel, Izhak David Nakar dan Ido Schechter . Nakar dikatakan telah memenangi anugerah pertahanan Israel.
Penyelidik Terkenal Tony Cartalucci memerhatikan kejatuhan Barat lebih buruk berbanding pilihan raya  di Malaysia pada tahun 2013:
"Walaupun Amerika Syarikat menggerakkan sejumlah kuasa media dan mencurahkan berjuta-juta dolar ke dalam parti pembangkang, termasuk penciptaan dan pengekalan NGO palsu seperti Bersih dan Pusat Merdeka , Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak belayar untuk kemenangan yang selesa di dalam ini pilihan raya umum tahun ini. Publisiti murahan telah mula mengelupas dari " promosi demokrasi" Amerika, meninggalkan proksi yang terdedah dan terburu-buru, dan cita-cita Amerika di seluruh Asia "
Analisis ini menjelaskan  bahawa perkara yang tidak menjadi seperti yang dirancang untuk Amerika Syarikat dan sekutu-sekutunya dalam Malaysia, di mana pilihan raya boleh menjadi pendorong kepada beberapa jenis Gladio -ketegangan dari agensi-agensi perisikan Barat yang disokong .
Briged Syahid Cina, yang sebelum ini tidak pernah dikenali mula mendakwa yang mereka  bertanggungjawab dalam kehilangan pesawat  Malaysia Airlines  MH370 . hal ini  mendorong media Cina untuk mengatakan ia adalah 'mungkin satu penipuan dibuat oleh oportunis yang ingin memarakkan ketegangan kaum '
Baru-baru ini, China telah menyaksikan siri serangan ganas di rantau Xinjiang Uyghur China dan serangan jisim bulan ini lalu membawa kepada 33 jumlah kematian.
Setiausaha Agung Interpol, Ronald Noble tidak mempercayai bahawa pesawat yang hilang menjadi ' insiden pengganas. Lebih memeranjatkan juga ialah apabila pihak berkuasa kini mendakwa mereka cuba mencari kemungkinan bahawa, sabotaj, rampasan atau masalah psikologi di kalangan penumpang sama ada anak-anak kapal atau penumpang sebagai motif yang mungkin untuk membawa kepada kehilangan pesawat.
Kenyataan ini seolah-olah menjadi mangsa kepada kejahilan satu segmen tertentu di mana orang ramai masih tidak menyedari - keganasan sulit yang dikeluarkan di bawah arahan agensi perisikan, entiti-entiti sejarah yang digunakan dalam pelbagai jenis cara untuk menjejaskan kestabilan dan juga untuk mengancam keselamatan negara selama ini.
Dua warga Iran misteri yang kononnya menaiki penerbangan MH370 dengan pasport curi. Pouria Nour Mohammad Mehrdad , 19, Delavar Seyed Mohammadreza , 29.
Untuk menjadikan perkara ini lebih luar biasa, terdapat laporan bahawa daripada dua passport yang dicuri, dua rakyat Iran ini dilaporkan membuat satu cara di mana mereka tidak akan dikesan dengan passport yang dicuri dari Austria dan Itali itu ketika melalui kawalan keselamatan. Mereka dikatakan telah bertukar pasport mereka dari Iran, apabila memasuki Malaysia. Kedua-dua mereka dikatakan telah mencari perlindungan di Jerman dan tidak dikaitkan dengan mana-mana rangkaian keganasan.
Apa yang pihak berkuasa benar-benar tahu mengenai orang-orang ini ?
Nampaknya ada beberapa soalan untuk yang menempah penerbangan bagi kedua-dua lelaki Iran ini. Sebagai ejen perjalanan dari Pattaya, di Thailand , mereka dikatakan telah menempah tiket untuk satu ' ahli perniagaan Iran. Yang penting untuk diambil perhatian bahawa Thailand adalah lubuk untuk aktiviti CIA yang berkaitan.
Adakah kedua-dua lelaki ini sengaja dipilih oleh mereka yangbertanggunjawab untuk menaiki pesawat dalam usaha untuk merangka satu lagi potensi keganasan dunia, dan di dalam kes ini, Iran?
Ramai orang percaya bahawa Abu Nidal , pengebom Lockerbie terkenal yang melakukan ke pengeboman ke atas penerbangan Panam 103 mempunyai kaitan dengan CIA.
Dalam keadaan yang pasti , kisah penerbangan Malaysia sentiasa berubah arah.  Panggilan telefon- seperti yang telah dilaporkan di mana 19 keluarga menandatangani satu kenyataan bersama mengatakan bahawa "panggilan mereka berjaya disambungkan tetapi tiada jawapan”
Bolehkah maklumat ini memberi keupayaan dan jalan kepada pihak berkuasa untuk mengesan GPS Koordinat serta menyangkal kejadian itu sebagai bencana?

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply