» » "Pocong" ikan Kemaman penting diri

Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) telah mengeluarkan surat kepada peniaga ikan yang menjalankan perniagaan di Simpang 4 Hadapan Wisma Persekutuan untuk berpindah ke tempat lain yang lebih sesuai.
Pihak MPK telah menerima beberapa aduan dari orang ramai yang mana mengadu tentang percemaran bau serta tahap kebersihan yang berlaku semenjak perniagaan tersebut dijalankan.
Menurut Yang Dipertua MPK Mohd Zulkifli Abu Bakar, masalah ini sudah berlarutan sejak 2012 lagi di mana pihak MPK sudah lama berlembut bicara dengan peniaga tersebut selama hampir 2 tahun dengan memberikan masa dan ruang kepada beliau untuk mencari tempat baru.
Peniaga tersebut mendakwa mempunyai permit untuk berniaga di situ namun mungkin dia sudah lupa bahawa permit tersebut adalah kelulusan untuk perniagaan berskala kecil dan dia harus sedar permit tersebut sudah tidak releven untuk perniagaannya yang semakin berkembang.
Permit ‘sementara’ yang dikeluarkan oleh pihak MPK pada tahun 2009 itu hanya sah untuk tempoh enam bulan sahaja namun penangguhan demi penangguhan diminta oleh peniaga tersebut sehingga ianya berlarutan hingga ke Disember 2013. selanjutnya

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply