» » » BN Dijangka Menang PRU 14 Ekoran Karenah Pembangkang Sendiri



Laporan berita dalam portal 'mesra' pembangkang pada 17 April 2017 lalu jelas menunjukkan bahawa mereka terpaksa akui Barisan Nasional (BN) bakal mencapai kemenangan seterusnya dalam PRU14 akan datang.

Walaupun kewujudan parti politik pembangkang baharu sekarang ini tumbuh bagaikan 'cendawan tumbuh selepas hujan', namun BN masih tetap menjadi pilihan utama rakyat.

Ini berlaku kerana prestasi BN itu sekarang sedang berada di landasan baik. Pemimpin dunia luar menghormati kerajaan BN. Arab Saudi, China, India, Jepun malah institusi penyelidikan luar negara iktiraf Malaysia kini.

Malaysia menjadi destinasi pertama pelaburan asing di dunia mengikut kajian University Of Pennsylvania.  Malah Putera Naruhito dari Jepun baru baru ini memuji Malaysia sebagai negara contoh untuk perpaduan di dunia.

BN pada setiap masa tidak pernah melupakan segala janji kepada rakyat dan sentiasa ikhlas bekerja untuk rakyat.

Berbeza dengan pembangkang yang jelas sekadar mahu bermain persepsi sehingga berperang sesama sendiri. Rakyat menjadi saksi bagaimana PAS mengutuk DAP, PAN pula dan bertelagah dengan PAS.

PAS kata DAP kena denggi berdarah. PAN pula ungkit semua dosa dosa PAS dan mengunakan itu untuk serang PAS balik.

Sesama komponen Pakatan Harapan juga saling 'tikam belakang' antara satu sama lain.

Lebih parah lagi apabila Pengerusi PPBM, Mahathir tampil mengutuk PAS secara terbuka. Ungkit balik isu kafir mengkafir.

Mahathir menyerang PAS sehingga membuatkan parti itu semakin menjauh hati dengan Pakatan Harapan.

Anwar pula dipersalah dan dikutuk dalam siri dialog tertutup oleh Guan Eng. Konflik rebut kuasa dalam PH sekarang berada dalam situasi kronik kini, bisingnya pergaduhan di dapur itu boleh didengari satu kampung.

Semuanya makin menjadi parah dalam pembangkang. Sehinggakan mereka terpaksa menimbulkan isu lain untuk menggaburi mata rakyat dengan memburukkan BN dan Perdana Menteri.

Apapun PRU14 kali ini rakyat Malaysia sekali lagi akan memilih BN bukan kerana 'dedak', tetapi kerana khidmat yang cemerlang dengan janji yang sentiasa ditepati.

Sekali lagi pembangkang akan merasa detik-detik kehancuran dan kekalahan yang pahit pada PRU14 nanti.

BN akan kekal stabil dan perlu dipilih untuk kemakmuran ekonomi negara. Pemimpin BN kini bersungguh sungguh kerja untuk bangunkan ekonomi rakyat. Pemimpin pembangkang pula bersungguh sungguh kerja mahu jahanamkan ekonomi negara.

Ini hujah terbaik mengapa pembangkang patut ditolak. Pembangkang sedang berperang untuk berebut kuasa dan harta. BN kekal fokus untuk buat kerja untuk rakyat. Sebab itulah BN diramal banyak pihak akan menang pada PRU14 nanti.


Tulisan :
Beruang Biru
BB389, Selasa
18 April 2017                      
[12:23 PM, 4/18/2017] Zamani Tt: Mahathir Ungkit Semula Isu Kafir Mengkafir Untuk Serang PAS

Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dalam tulisan terbaru di blognya mula menyerang PAS. Mahathir sekarang takut sangat dengan PAS.

Kenapa? Sebab Mahathir tidak dapat tarik ahli UMNO untuk keluar dan masuk PPBM. Mahathir juga gagal tarik keluar orang PAS masuk PPBM.

Mahathir mungkin tidak puas hati rundingan antara partinya, PPBM dan PAS untuk bekerjasama tidak berjaya.

PAS pula punyai jentera yang kuat di kalangan pembangkang. Jika PAS tiada dalam PH, jentera siapa yang boleh diharap bantu PPBM? Jentera PKR jadi yang paling kuat.

Jentera PKR yang otai otai sudah pasti memaki dan menghamun Mahafiraun itu kerana dendam lama mereka. Mereka pasti akan boikot jika PPBM bertanding. Silap silap mereka sabotaj lagi.

Dengan PAS lah Mahathir berharap boleh berkawan. Mahathir berharap boleh gunakan jentera PAS untuk kempen pada PRU14. Harapan itu berkecai.

PAS tetap mahu tanding sendiri. Mahu lawan di 80 tempat. Semua tempat itu pula, tempat idaman PPBM.

Apa lagi Mahathir boleh buat? Maka bermulalah Mahathir buka langkah serang PAS habis habisan.

Mahathir mula mengungkit semula perangai pemimpin PAS dulu yang suka mengkafirkan orang Melayu Islam lain yang tidak sebulu dengan perjuangan mereka yang pada ketika itu kononnya memperjuangkan Islam.

Dalam blognya, Mahathir menulis :-

"Demikianlah dalam usaha PAS untuk mendapat sokongan mereka sanggup mengkafir orang Melayu yang tidak menyertai parti PAS. Dengan ini gejala sosial menimpa keluarga Melayu kerana ada ahli PAS yang mengkafir ibubapa mereka dan menganggap perkahwinan mereka tidak sah. Sehingga ke hari ini pun ada tempat di mana orang Melayu tidak sembahyang bersama"

Sebenarnya, taktik Mahathir ini adalah kerana berang dengan PAS yang enggan bekerjsama dengan PPBM.

Dengan sokongan kuat satu parti Melayu yang besar sahaja sesebuah parti di Malaysia ini akan berjaya sekurang-kurangnya menang banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum (PRU).

Mahathir kata PAS mungkin boleh menang 15 kerusi dari 80 kerusi. Maknanya 18.7% kemenangan.

PPBM hendak tanding 36 kerusi, dari 36 kerusi ini mungkin kalah semua atau paling tidak menang 2 sahaja.

Maknanya peratusan kemenangan hanyalah 5.5% sahaja. Prestasi PAS akan lebih baik pada PPBM pada PRU14 nanti.

PPBM dan Pakatan Harapan perlukan PAS untuk menang tapi PAS enggan kerana PPBM ada hubungan dengan DAP dalam satu pakatan.

Bapa Mukhriz itu sebenarnya takut apabila mengetahui PAS akan bertanding di 80 kerusi pada PRU ke-14 nanti kerana Pakatan Harapan (PH) tidak akan ada peluang untuk menang jika Barisan Nasional (BN) turut bertanding.

Mukhriz dan Muhyiddin juga silap silap kalah jika bertembung dengan PAS dan BN.

Tuduhan Mahathir bahawa penubuhan PAS untuk memecahbelahkan orang Melayu adalah salah sama sekali. Mahathir lah yang sebenarnya memecahbelahkan orang Melayu dengan menubuhkan PPBM dan mencuri ahli dari UMNO dengan menghasut mereka dengan pelbagai tuduhan supaya meninggalkan parti keramat orang Melayu itu.

Tindakan Mahathir berbalah dengan Tengku Razaleigh Hamzah atau Ku Li selepas pemilihan UMNO pada sekitar 80-an juga menyebabkan perpaduan orang Melayu hancur.

Pada masa itu wujudnya Team A dan Team B antara mereka yang menyokong Mahathir dan Ku Li sehingga UMNO berpecah dan wujudnya parti Semangat 46. Mahathir lah punca UMNO pecah dan diharamkan.

Kini, Mahathir sendiri adalah dalang perpecahan orang Melayu apabila mewujudkan PPBM dengan yang diketuai oleh Muhyiddin Yassin sebagai Presiden dan anaknya Mukhriz sebagai Timbalan Presiden dengan niat menggunakan pengaruh orang Melayu yang berpecah itu untuk menjatuhkan kerajaan BN.

Seperti gaya orang tua tua berbalah, Mahathir kini lebih suka mengungkit cerita lama membabitkan orang lain tapi jarang beliau mengungkit berkenaan kesalahan dirinya sendiri semasa menjadi Perdana Menteri dan memohon maaf atas segala keterlanjuran.

Mahathir sudah berpatah arang dengan PAS. Menyerang PAS dengan menceritakan balik isu kafir mengkafir. Mahathir kini lebih lebih selesa berkawan dengan kafir harbi DAP untuk melawan PAS dan UMNO.

Siapa sebenarnya yang memecah belah Melayu dan Islam? Sanggup berpakat dengan parti yang jelas jelas menentang Islam untuk mendapatkan kuasa. Jawapannya adalah Mahathir.

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply