» » Krisis Mesir, Pembangkang Putar Belit.....

Apa nasib anak saya di Mesir?

  
Kecuhan dan rusohan masih berterusan di Kaherah dan tidak tahu bila akan tamat! Rakyat menjadi semakin marah dan pemberontakkan terus membara dan membakar jiwa rakyat Mesir selagi Hosni Mubarak tidak turun dari pemerintahan.

Tetapi bagaimana dengan keadaan dan nasib pelajar-pelajar Malaysia di Kaherah??? Kenyatan akhbar dari setiap menteri iaitu dari PM, TPM @ Menteri Pelajaran, Menteri Pengajian Tinggi dan Tim.Menteri Luar adalah berbeza. Masing-masing  memberikan kenyataan yang mengelirukan dan mencemaskan semua ibubapa sanak saudara pelajar-pelajar. Pihak Kedutaan di Cairo langsung tidak dapat.

i)    Kenyataan PM dalam Utusan Malaysia:-

Pelajar-pelajar akan dibawa dengan kapal tentera TLDM di Lautan Merah ke pelabuhan Suez/Said untuk membawa pelajar-pelajar TRANSIT di Jeddah sebelum diterbangkan balik ke Malaysia.

ii) Kenyataan TPM@Menteri Pelajaran & Menteri Pengajian:-

TIADA KEPERLUAN DAN KEPENTINGAN untuk membawa pelajar-pelajar Malaysia balik. Keadaan tidak cemas dan membimbangkan, semuanya "SELAMAT".
Inilah dikatakan 'RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN' atau ‘RAKYAT DIKETEPIKAN , MENTERI DIUATAMAKAN’

iii) Kenyataan Tim. Menteri Luar @ Kohillan Pillay:-

Pelajar-pelajar akan dibawa keluar esok (02.02.11) dengan apa jua penerbangan yang ada ke ........(tak tahu ke mana?????) kerana TLDM lambat dalam tindakan.

Kesemua kenyataan di atas dilihat seolah-olah masing-masing menteri mengikut sedap kepala sendiri untuk mengeluarkan kenyataan tanpa merujuk kepada keadaan sebenar yang berlaku di Kaherah. Ke mana menghilang Duta Besar Malaysia di Cairo??? Apakah beliau terikat tangan dan kaki serta mulut untuk memberi nasihat tentang keadaan yang meruncing di Kaherah???

Kita tegakkan kebenaran dan hancurkan kepalsuan.

Saya yang benar,

ABDUL MANAP TAJUDDIN

Betul ke Kenyataan ABDUL MANAP TAJUDDIN diatas???
Adakah ini satu Pembohongan/Fitnah yang nyata..... Renungkan la,....

NR- Sekarang Pelajar Mesir Selamat sampai d MALAYSIA..... Adakah Kerajaan tidak ambil peduli seperti KENYATAAN diatas......

Post BY -MK- 

About Laskar Pelangi

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply