» » Nik Aziz & Melayu....


Pernah Nik Aziz suatu ketika dulu kata dia tidak bangga jadi orang Melayu. Kenapa agaknya ya...
Adakah kerana pakatan pembangkang dirasakan sudah kuat. Ataupun terpaksa berkata demikian semata-mata untuk menarik undi bukan Melayu.

Pernahkan Nik Aziz terfikir bahawa jika dia dilahirkan sebagai bukan Melayu dan lahir sebagai bangsa lain seperti Cina dan India adakah dia Islam seperti hari ini.

Seharusnya kita bersyukur dengan apa yang kita ada seperti hari ini... Lahir sebagai Melayu dan selayaknya bangga kerana telah beragama Islam.

Kalau lahir sebagai bangsa lain di Malaysia ini belum tentu Islamnya kita. Betapa susah dan banyak cabaran yang terpaksa dilalui oleh saudara-saudara baru kita untuk memeluk Islam. Sepatutnya kita bersyukur lahir sebagai Melayu dan diiktiraf selayaknya kita sebagai Islam.

Telah termaktub dalam perlembagaan Malaysia... Apabila sebut je Malayu semestinya Islam....

Bersyukurlah dengan rahmat Allah ini... jangan kita kufur dengan nikmat Allah ini kerana ketahuilah azab Allah itu amat pedih...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply