» » Pas Dulu & Pas Sekarang...Banyak Jauh Terpesong!


Gambar... sekadar hiasan

Hari ini wak cuma nak tulis satu entri ringkas sahaja berkenaan Parti Islam SeMalaysia (PAS), yang perlu kita ketahui untuk dijadikan sebagai bahan renungan bersama. Sebelum pergi menunaikan solat jumaat tengah hari tadi, sempat juga melayari beberapa buah blog. Wak tersinggah diblog Kickdefella dan baca posting beliau bertajuk Kota Bahru Bandaraya Islam yang Lindungi Maksiat. Sekiranya benar apa yang didakwa oleh Sheikh, tak tahu la apa nak jadi dengan negeri yang terkenal dengan jolokkan SERAMBI MEKAH.

Wak tak mahu mengulas isu yang tertulis dalam blog tersbut kerana ia dah cukup bagus dan menarik untuk dibaca. Selain dari gemar membaca tulisan blog orang lain wak juga gemar baca setiap komen yang dihantar oleh pembaca-pembaca blog tersebut. Tertarik dengan satu komen yang dilontarkan oleh seorang komentar bernama Tiong di blog Sheikh berkaitan dengan isu ini, yang cuba membuat perbandingan antara Pas dahulu dan Pas zaman sekarang. Pas memang sudah banyak berubah jika kita rajin mengikuti perkembangan semasa politik tanah air. Jika dahulunya banyak perkara ditegah dan dilarang di Kelantan. Kini perkara yang ditegah semuanya itu tadi menjadi HALAL. Di bawah ini wak copy & paste semula komen dan dan di edit sedikit untuk bagi sedap di baca. 

salammmmmmmmmm……

3-4 TAHUN MEMERINTAH PUNYA LAA BAIK.
PIJAK SEMUT PUN TAK MAMPUS
ITU HARAM INI HARAM….
YB SEMUA KELULUSAN MESIR….
10 TAHUN KEBELAKANGAN NI BANYAK PULAK YANG HALAL NYA…
DULU BILA YB USTAZ YEH BACHOK DIRIKAN RUMAH 15-16 BILIK TG TERUS BUAT FATWA TAK BOLEH DAH JADI YB KERANA CONTOH YG TAK BAIK…
SEKARANG NI SEBAHAGIAN BESAR RUMAH YB MASYAALLAH…
MENANTU TOK GURU SENDIRI PUNYA RUMAH WAUUUU…..
DULU SNOKKER HARAM…SEKARANG HALAL.
DULU SUARA QARIAH HARAM..SEKARANG HALAL….
DULU YB WANITA HARAM……SEKARANG HALAL
DULU NO EKOR HARAM……SEKARANG HALAL
DULU KAROKE HARAM….SEKARANG HALAL.
NI TERBARU PELACURAN PULA HALAL…
RAMAI PELACUR DARI NEGERI THAI SEKARANG NI DATANG KE KELANTAN..PERMINTAAN LEBIH….
TIADA KAWALAN….
TIADA PENGUATKUASAAN……….
SIBUK POLITIK….
21 TAHUN POLITIK……..
CUKUP2 LAAAAA
PERIHATIN KAT RAKYAT NI

Tak ada siapa pun dapat menafikan perkara ini tidak berlaku di negeri Cik Siti Wan Kembang yang terkenal dengan patung-patung berhala yang lebih tinggi dari kubah masjid yang terdapat di Kelantan. Ini lah dia diantara sebahagian daripada realiti sebenar yang berlaku dan susah bagi orang-orang Pas untuk menerimanya.

Wak ambil sedikit petikan dari komen di atas kemudian di post ke dalam Facebook. Hasilnya melenting sakan macam kera kena mercun, juak-juak Pas cuba menafikan realiti yang berlaku di Kelantan sekarang ini. Terkeluar segala caci maki dan carut marut dari mulut orang yang selama ini KONONYA mendakwa diri sebagai pencinta Islam sejati.. Macam shit pun ada..heheheh...kepada pentaksub Pas, belajar la macam mana nak menerima hakikat dan kritikan orang lain. Pas long time DEAD

Wak J: Jom bersama wak di facebook..kita layan telatah kera-kera hijau kena baling dengan mercun..Gong Xi Fa Cai..Maaf entri lambat keluar..dah nak masuk senja skarang..layannn..

credit to : Wak Jengkol

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
This is the last post.

No comments:

Leave a Reply