» » PAS PIS PUS???



SEBAHAGIAN DARI TEKS PENUH UCAPAN DATO’ NIK AZIZ NIK MAT, CERAMAH PERDANA, DI STADIUM SULTAN MUHAMMAD KE-IV, KOTA BHARU, KELANTAN
PADA 1 MEI 1999..!!!

" Salah satu perkara yang kita selalu kata pada orang UMNO. UMNO. UMNO ini nama saja memperjuangkan Melayu tetapi partinya masih lagi menggunakan nama Inggeris – United Malaysian Nation Organisation. Awal-awal lagi mereka tidak menghargai bahasa mereka sendiri."


Tapi Pok Nik lupo...!!!

UMNO – Nama penuh yang betul ialah United Malays National Organisation! Nama penuh dalam Bahasa Melayu adalah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu. Nama ini diberi pada tahun 1946 lagi. UMNO adalah nama yang mudah disebut. PAS juga ada nama Inggerisnya: Pan Malayan Islamic Party. Ucapan Nik Aziz ini menunjukkan kebolehannya memutarbelitkan fakta nama untuk menanam rasa benci secara psikologi...mengapa PAS tak ditukar kepada PIS?



NR- Kita jangan suka sangat mencari kesilapan dan kekurangan orang lain... Nanti "kemaluan" sendiri yang terdedah... Fikir-fikirkanlah...


kredit to: UMNO Kuala Selangor

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply