» » Kejayaan PAKATAN HARAM DI SELANGOR... (part 2)

MASIHKAH KAU INGAT...


ISU 4

Kerajaan negeri berdendam, berniat jahat, ZALIM, dan menindas YBK yang berjuang membasmi kemiskinan di Selangor.
- MB ugut untuk tidak meluluskan cawangan UiTM di Serendah jika permintaan melantik MB sebagai Pengerusi dan memberi 3 kerusi lembaga pemegang amanah tidak dipenuhi.
- Akibat penolakan itu, MB menyalahgunakan kuasa dengan merampas aset tanah YBK dan memulangkan bayaran cukai tunggakan RM 5.7 juta walaupun telah dilunaskan oleh Yayasan Melaka dengan persetujuan Bendahari Negeri Selangor sebelumnya.
- Tindakan ini nyata luar biasa, zalim dan tidak berbudi bicara kerana Akta Kanun Tanah Negara membenarkan 4 pihak termasuk bukan pemilik tanah untuk membayar apa-apa cukai bagi pihak pemilik tanah.
- Keseluruhan cukao dipulangkan RM 6.9 juta. RM 1.2 juta adalah cukai yang telah dibayar dan diterima oleh kerajaan negeri sebelum ini.
- ini adalah salah guna kuasa danmanyalahi amanah kerana sebagai sebuah kerajaan, mengutip cukai adalah tanggungjawab dan cukai yang telah dikutip adalah wang rakyat. Kenapa ia dipulangkan sedangkan ia boleh digunakan untuk manfaat rakyat.
- Kerajaan menindas organisasi membantu orang miskin tetapi sanggup mengeluarkan wang rakyat membeli hutang Talam Corp.
-Dan terkini menggunakan wang rakyat untuk menanggung kos guaman YB derhaka Shuhaimi...

ISU 5

Manifesto PRU 12 (2008) PAKATAN HARAM masih GAGAL ditunaikan...
- Rata-rata manifesto Pakatan Haram Selangor gagal ditunaikan kerana mereka membuat janji tanpa mengetahui [erkiraan sebenarnya.
(Sekarang ini "dijual" pula dengan BUKU JINGGA.)
- Antara kegagalannya ialah: kerajaan negeri GAGAL menurunkan cukai taksiran 20% seperti yang terjandung dalam manifesto atas alasan keadaaan ekonomi tidak mengizinkan.
- Ini mendorong seorang bekas pelajar UiTM, Mohd Shaid Rosli, 25 dari Simpang Tiga, Ijok membuat laporan polis kerana mendakwa tertipu berikutan kegagalan kerajaan Pakatan Haram Selangor menunaikan janji dalam manifesto pilihan raya.

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply