» » » Anwar dan model penjajahan baru...???

Anwar dalam ucapannya sering mempopularkan beberapa istilah baru antaranya, "Renaissance", "Reformasi" dan "Ketuanan Rakyat".

Istilah-istilah ini lebih dekat dengan istilah Kristian. Menurut Dr Muhammad Legenhausen, Profesor Madya Institut Pendidikan dan Penyelidikan Imam Khomeini di Qom, Iran, "sejarah Kristian telah melalui beberapa episod gelap, seperti kezaliman zaman penjajahan terhadap penganut agama lain dan perang di zaman Reformation. Akibatnya, pada abad ke–18, fahaman liberalisme politik mula muncul".

Dalam pidato Syaikh Asy-Syahid Abu Mus'ab Al Al-Zarqawi, beliau mengatakan salah satu ciri alat penjajah Amerika adalah melaungkan "Ketuanan Rakyat" di Iraq. Menurutnya Amerika telah membawa slogan "Demokrasi" yang berpaksikan "Ketuanan Rakyat" sebagai justifikasi untuk menakluk Iraq. Memprorak-perandakan Mesir, Libya dan negara Arab lainnya.

Jadi sudah terang lagi bersuluh bahawa laungan Anwar "Ketuanan Rakyat" itu dicaj dalam pemikiran rakyat Malaysia bagi mengukuhan penjajahan bentuk baru ke atas negara kita Malaysia.

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply