» » » Anwar mencipta FITNAH kepada PM...- YB Datuk Zul

Ketika banyak isu moral, biseksual dan integriti Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim masih belum terjawab, muncul pula pendedahan terbaru. Anwar didakwa mengarahkan peguamnya mencipta bukti mengaitkan Perdana Menteri, DS Najib dalam isu kapal selam scorpene dan pembunuhan model mongolia, Altantuya Sharibu.

Maknanya beliau mencipta fitnah terhadap Najib dalam isu tersebut yang dijadikan modal politik sejal 2002. Sampai begitu sekali sikap Anwar. Itu belum berkuasa, sekiranya menjadi PM bayangkanlah musibahnya nanti.

Walaupun tersentak dengan pendedahan itu. ramai yang tahu reputasi Anwar dalam soal integriti. Beliau tidaklah sebersih mana. Apatah lagi perkara itu didedahkan oleh Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru,m Datuk Zulkifli Nordin yang ketika itu menjadi peguamnya. Antara petikannya ialah...

"Selaku peguam bela Anwar pada ketika itu, saya membuat pelbagai semakan undang-undang untuk mencari bukti bagi mengaitkan PM dalam kes pembunuhan berkenaan. Namun tiada sebarang petunjuk Najib terlibat tetapi pembangkang cukupm galak melemparkan fitnah.

Tiada sebesar zarahpun bukti PM terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya dam apabila saya memberitahu Anwar, dia marahkan saya. Anwar kata kalau tiada bukti, kamu kene adakan bukti tersebut tetapi sebagai peguam berprinsip, saya tidak mengikut arahan berkenaan.

Kalau ada bukti, sudah lama saya gunakan untuk menyerang PM tetapi hari ini, tujuannya tidak lain untuk mengaitkan najib dengan kes pembunuhan Altantuya yang terbukti fitnah.

Saya peguam Anwar, saya lebih tahu. Mereka mendakwa kononnya ada surat akuan bersumpah yang mengaitkan Najib, semua itu bohong sebagaimana akuan bersumpah palsu (diarah Anwar dalam kes Mohd Saiful bukhari Azlan),"....

Penyokong pembangkang emosional apabila 
berdepan dengan kebenaran...

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply