» » PAS cuba tanam kebencian dengan berkhemah di tepi jalan..

Bermula daripada semalam lagi barua-barua pakatan yang berselindung di sebalik imej islamik telah mula berkumpul di sekitar bangunan Wisma Darul Iman bagi mengadakan demonstarasi yang kononnya untuk menuntut kerajaan Terengganu mengembalikan royalti. 

beberapa buah khemah di lihat telah dipasang oleh barua-barua ini.


Hari ini sekitar jam 10.30 pagi barua-barua ini telah bergerak ke lokasi iaitu di hadapan Wisma Darul Iman. pelbagai sokongan yang menghina pemimpin dapat dilihat.

 Barua-barua ini berkumpul sebelum bergerak ke bangunan WDI

Inilah poster yang mengajak rakyat untuk membuat onar
"DEMO & Serah Memorandum"
Menuntut Kerajaan Terengganu mengambalikan Royalti.

Nak minta kerajaan Terengganu serah royalti kepada siapa ni sebenarnya. Biarlah kerajaan negeri yang uruskan. takkan nak serah royalti/wang ehsan kepada pakatan yang tidak menjadi kerajaan. Apa punya banganglah barua-barua ni.


Seorang muslimah sejati pasti akan berfikir dua kali sebelum melakukan sesuatu perkara yang boleh merugikan diri sendiri.


Pernah terbaca di tulisan barua- barua ini yang mengatakan bahawa, 

"Api semangat kebecian perlu dibakar, maka jalanlah tempatnya..."

Mereka akan gembira jika polis turun menyekat mereka kerana mereka akan kata polis jahat, semuanya untuk bangkitkan rasa benci rakyat pada kerajaan. Modal sama PRU11, di Marang mereka tahan banyak bas. PRU12 di jalan Sultan Mahmud dan kini mereka cuba lagi untuk PRU13.

Lihatlah rakyat Malaysia betapa daifnya mereka ini untuk berkuasa sehingga sanggup melakukan apa sahaja sehingga sanggup menghasut rakyat untuk membenci kerajaan. Inikah yang digalakkan dalam Islam. Islam beginikah yang dicita-citakan oleh barua-barua ini.

Sesungguhnya rakyat di luar sana lebih matang untuk berfikir dan lebih bijak untuk menilai dan memilih. Jangan biarkan nafsu amarah sera kebencian menguasai diri kelak ia akan membakar dan memusnahkan diri sendiri. Wallahualam..

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply