» » Doa hari ini

Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam...
 
Ya Allah Ya Rahman, kami memohon kepada-Mu agar mensucikan hati-hati kami dari cenderung kepada keburukan dan nista, tanamkanlah rasa cinta dan kasih sayang ke dalam hati kami, penuhilah dengan kebaikan, anugerah dan belas kasihan. Bukakanlah keatas kami hikmat-Mu dan limpahkanlah keatas kami khazanah Rahmat-Mu, Wahai Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
 
Ya Allah Ya Karim, tambahkanlah ilmu kami dan luaskanlah kefahaman kami, lapangkanlah dada kami dan mudahkanlah urusan kami. Ampunilah segala dosa2 kami, dari dosa yang kecil dan dosa besar, dari segala dosa yang jelas dan yang tersembunyi, dari tergelinciran yang lama dan yang baru. Engkau belas kasihanilah kami dan cukupkanlah segala kekurangan kami, tingkatkanlah darjat kami dan kurniakanlah rezeki kepada kami.

Ya Allah Ya Rahim, kurniakanlah keikhlasan dalam jiwa kami, jadikanlah kami hamba-Mu yang senantiasa mendekati-Mu dengan amal-amal yang suci. Berikan kami ilham untuk mensyukuri nikmat yang telah Engkau kurniakan kepada kami, sesungguhnya kami berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan, kami berlindung kepada Engkau dari kelemahan, kemalasan dan kekufuran.
 
Selawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarganya dan para sahabat.
 
Amin 
 
--

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply