» » Update:Hakim dan Pendakwaraya Mengucap 2 kalimah syhadah.. Peguambela???

Mahkamah Rayuan telahpun membuat keputusan, Anwar Ibrahim didapati bersalah & dijatuhkan hukuman 5 tahun penjara. Keputusan ini perlu terima dgn hati terbuka oleh pengikut & peminat2 Anwar Ibrahim. Melihat wajah2 hakim & pendakwa..mereka mengucap dua kalimah syahadah seperti kita berbanding pihak pembelaan. Itu jelas & terang.
Mengimbau kenangan lalu ketika saya terlibat dlm gerakan reformasi Anwar Ibrahim 1998, ketika itu saya beranggapan Anwar Ibrahim dizalimi & dianiaya maka saya rasa bertanggungjawab sbg umat islam utk memperjuangkan haknya diatas nama keadilan, pernah dikejar FRU & pernah ditahan oleh pihak polis serta bermalam dlm lokap. Ketika itu semangat saya membara dgn tiupan2 emosi yg dinyalakan oleh Anwar Ibrahim & org2 kepercayaannya. Akhirnya saya menyesal & insaf..saya ditipu & tertipu oleh kelicikan Anwar Ibrahim..bertopengkan wajah seorg alim serta warak...rupanya syaitan bertopengkan manusia. tidak perlu utk saya perjelaskan secara detail memadailah buat seorg sahabat saya Datuk Zaini Hassan yg telah saya berkongsi cerita & pengalaman.

Disini dgn nama ALLAH ...saya memohon serta merayu kpd seluruh umat Islam supaya tidak terlibat dlm 'GERAKAN REFORMASI 2' yg pasti akan digerakkan bagi tujuan meraih simpati. Adakah sdr2 semua kenal Anwar Ibrahim luar & dalam? Adakah dgn hanya melihat wajah Wan Azizah & peribadi yg dipertontonkan maka kita percaya segala dakwaannya benar? Kenapa sahabat2 karib serta rapat dgn Anwar Ibrahim yg dulunya berjuang dgn hati yg luhur utk beliau,seorg demi seorg meninggalkannya? Kenapa peguam2 muslim yg dulunya berjuang membela Anwar Ibrahim dlm kes2 moralnya, kini meninggalkannya? Kenapa Anwar Ibrahim begitu takut utk menyaman Datuk Eskay? Kenapa Anwar Ibrahim begitu takut utk mengangkat sumpah bersama Saiful? Banyak lagi perkara2 lain yg menjadi tandatanya. Saya berdoa semoga Anwar Ibrahim mendapat petunjuk serta hidayah drpd ALLAH & segera bertaubat... kembali kepangkal jalan

sumber 

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply