» » Mujahideen Malaysia yg gugur di medan Ribath Syria


al fatihah...
mujahideen malaysia yg gugur di medan ribath syria
semoga Allah taala meletakkan roh nya bersama para para syuhada dan solehin
................................................................................
Sahabat kami Abu turab telahpun menemui Allah gugur sebagai Syuhada di ketika pertahan kampung Syar'aya . didalam peperangan itu saya berkata kepadanya rehat dulu saya yang akan ke depan untuk pertahan kampung itu setelah satu jam bertembak tiba tiba peluru kereta kebal menuju kearahnya lalu dia rebah ke bumi. Sahabat Arab mendengar dia mengucap dua kalimah syahadah dalam keadaan mengangkat tangan dan member isyarat dengan telunjuknya sebanyak sepuluh kali mengucap. Mat Soh sungguh taat dan patuh kepada arahan yang di beri tak pernah bantah walaupun dia lebih tua dari saya .selalu membaca AlQuran dan sembahyang malam. sekarang ini baru di beri kesempatan oleh Allah untuk menulis sedikit kisah mengenai sahabat saya yang pertama gugur syahid diantara orang orang Malaysia bersama saya. Berdoalah Semoga Allah menerimanya sebagai Syuhada. Kami telah berjanji sesama kami siapa yang syahid nanti bila bertemu Allah sebutlah nama kami di depan Allah ..

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply