» » » PAS: Janji tinggal janji...




"Saya dimaklumkan pegawai daerah, (A Rahman Che Ali) ada satu permohonan lama, tahun 70-an. Ada tanah 11 hektar di Kampung Bukit (Anak) Ring. Daripada 23 peserta di peringkat awal dulu, 11 orang telah pun meninggal dunia...Saya berharap ketua kelompok  dilantik dapat angkat permohonan baru. Apa yang saya harapkan, jangan tanah itu milik orang, jika masih tanah kerajaan kita boleh buat,”  - Ahmad Said


Cakap pasal tanah berdegar-degar. Kononnya UMNO zalim dan rampas tanah.


Hakikatnya, pada ketika PAS menuduh kerajaan negeri mengamalkan tindakan mermpas tanah rakyat dan bertindak zalim, apa yang berlaku di Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang sebaliknya!


Sekali gus tuduhan PAS yang  dicipta itu semata-mata untuk memburukkan kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional dan menggambarkan seolah-olah UMNO zalim.


PAS mengatakan BN sejak 2004 memulakan era kezaliman dan rampasan tanah rakyat  melibatkan tanah lot perumahan, pertanian bahkan masjid maupun madrasah.


Namun satu hal yang PAS lupa dan masalah rakyat berlaku di depan mata dan di bawah dagu Presiden mereka, Datuk Seri Andul Hadi Awang adalah isu pemilikan tanah di Rusila yang tidak selesai sejak sekian lama. 
PAS melihat ‘kuman di hujung dunia’ tetapi 'masalah rakyat sebesar gajah' di hadapan mereka dibuat-buat tidak nampak, khususnya di kalangan penduduk di kawasan Rusila yang terkenal dengan kubu PAS. Seterusnya


About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply