» » » » Orang Kafir Hanya Layak Jadi Rakyat - Hadi Awang




Kemelut pegangan pemimpin Pas dalam apa juga urusan nampaknya sudah sampai ke noktah terakhir. Baik dari Pemimpin No1, Orang Alim No1, barisan ulama yang tidak jelas pendidikan mereka dan yang paling MI simpati adalah pengikut yang tidak berdosa. Terjerat dengan mainan lidah biawak Hj Hadi, Nik Aziz dan Majlis Syura yang kononnya ulama pilihan.

Malah MI amat terkejut bila pengikut Pas mula terikut dengan pendirian Timbalan Presiden Pas yang mempunyai rekod teruk moralnya, Mat Sabu. Kenyataan Mat Sabu sudah setaraf dengan kenyataan ulama pas itu sendiri dan kadang-kadang umpama fatwa.

Kini, rahsia baru sejarah lama terungkai dan terdedah. Walaupun kenyataan ini adalah pada tahun 1981 tapi kenyataan ini Hadi Awang tidak pernah tarik dan bertaubat seperti mana kenyataan beliau yang dianggap amanat keramat pegangan hidup pengikut Pas.

Amanat Haji Hadi, berbisa dan masih kekal dalam sanubari pengikutnya. Hingga ke hari ini Hadi Awang berkeras tidak akan menarik balik kata-kata tersebut. Malah makin bongkak bila Nik Aziz sendiri berkata tidak ada apa yang salah dalam ucapan sesat Hadi Awang yang dikenali sebagai Amanat itu.

Masalah amanat rekaan belum reda, kini Hadi Awang dihantui dengan ceramah beliau yang begitu menghina orang bukan Islam, "orang bukan Islam hanya layak jadi rakyat sahaja' itulah lebih kurang maksud Hadi Awang. Rakaman suara ini bakal menyusul agar pembaca boleh dengar sendiri sedikit masa lagi.

klik sini

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply