» » "Saya tidak tahu di mana adik"


BEAUFORT 24 Nov. – “Saya tidak tahu di mana dan siapa yang ‘sorok’ adik”.
Begitu cerita Mohd. Syahfuddin Sidek, 8, abang sulung kepada kanak-kanak malang, Mohd. Shariqal, 3, yang ditemui mati selepas dilaporkan hilang ketika bermain bersama di kawasan berhampiran kebun getah di Kampung Selagon, dekat sini, Jumaat lalu.
Katanya, dia dan seorang lagi adiknya, Mohd. Syahrizam, 6, serta mangsa keluar dari rumah untuk bermain-bermain di kawasan kebun yang terletak berhampiran rumah.
“Selepas bermain, saya dan Ijam (Mohd. Syahrizam) pulang ke rumah tetapi tidak nampak di mana adik (Mohd. Shariqal). Masa bermain, tiada sesiapa pun yang datang dekat dengan kami.
‘‘Sebaik sahaja sampai rumah, kami beritahu ibu, tak nampak adik,’’ katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di rumahnya di sini, hari ini.
Dalam kejadian itu, Mohd. Shariqal dilaporkan hilang selepas keluar dari rumah untuk bermain di kawasan kebun berkenaan pada pukul 6.30 pagi.
Ibu mangsa, Samine Rawel, 24, kemudian membuat laporan polis pada pukul 4 petang, hari yang sama.
Mangsa bagaimanapun ditemukan mati pada pukul 2.15 petang semalam di sebatang sungai di Kampung Jempangah di sini, hampir 10 kilometer dari kawasan kejadian itu, susulan penahanan seorang lelaki berusia 30 tahun yang menetap di sebuah rumah berdekatan kebun getah tersebut.
-Utusan

About Street Writer

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply